A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
A Német Lapkiadók Országos Szövetsége (BDZV) rendkívüli ülést kíván összehívni, hogy az online lapok közösen léphessenek fel az Apple ellen. Az Apple március 31-ig adott határidőt az online tartalomárusok számára, hogy elszámolásukat az Apple App Store számlázási rendjéhez igazítsák. Az Apple döntésének hátterében az áll, hogy az Apple nem csak az alkalmazások árából szeretné a maga 30 százalékos részét megkapni, hanem minden AppStore álta generált kerskedelmi forgalom nyereségéből is, beleértve azt is, ahol az alkalmazás ingyenes, de utána a az alkalmazás révén szolgáltatásokat fizetnek ki. (Ld. még korábbi hírünk, a Sony alkalmazásának kiutasításáról.)
Azonban nem csak anyagi, hanem koncepcionális ellenvetései is vannak a kiadóknak. Ha teljesítik az Apple elvárását, akkor az előfizetőik nem az ő, hanem az Apple ügyfelei lesznek, ráadásul úgy, hogy esetleg az adatokhoz sem férhetnek hozzá.
A gondot egyelőre csak az alkalmazások jelentik, a weboldalak mobilra optimalizált változatához az Apple-nek még akkor sincs semmi köze, ha az éppen iPhone-on vagy iPad-en jelenik meg. Ugyanakkor az olvasói szokások és az internet - főleg a mobil telefonokon és a tableteken - egyre inkább az alkalmazások irányába megy el. A lapkiadók szövetsége egy január 21-i TNS-felmérésre felmérésre hivatkozik, amelyben a tablettulajdonosok 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy híralkalamazásokat tölt le palatáblájára, és inkább így tájékozódik, semmint a böngésző segítségével. A megkérdezettek harmada ráadásul elfogadja azt is, hogy ezért fizetni kell. A képet az teszi teljessé, a 2000-3000 Euro közötti bevétellel rendelkező háztartások 47 százalék készül tabletvásárlásra, vagyis egy folyamatosan és erőteljesen növekbő piaci szegmensről van szó.
Kapcsolódó cikkek
- The Daily Mirror
- Naponta a Napiról
- The Daily: az újság és az online között félúton
- Az Apple meg akarja akadályozni, hogy az AppStore alkalmazásai máshol kereskedjenek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- Mobil alkalmazásfejlesztőket toboroz a Google
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.