Erős negyedév a norvég Telenornál
Erős negyedévet zárt tavaly október-decemberben a norvég Telenor, a Telenor Magyarország anyavállalata, elsősorban az ázsiai mobilpiac növekedésének köszönhetően.
A társaság keddi közlése szerint a közép-kelet-európai régióban kielégítő volt az üzletmenet.
Tavaly az utolsó negyedévben 24,9 milliárd norvég korona volt a bevétel, 8 százalékkal több az egy évvel korábbinál - egy norvég korona mintegy 34 forint.
A negyedik negyedévben a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 7,2 milliárd koronát tett ki, míg egy évvel korábban 6,9 milliárdot. Az EBITDA profitráta 29 százalék volt. Elemzők 6,9 milliárd korona profitot vártak.
Tavaly az év egészében 94,8 milliárd korona bevétele volt a csoportnak, míg 2009-ben 90,7 milliárd. Az EBITDA-eredmény 29,2 milliárd koronára csökkent 30,7 milliárdról, a ráta 31 százalékot tett ki.
A társaság közel nyolcmillió új előfizetőt szerzett világszerte a negyedik negyedévben, és 23 milliót az év egészében.
A Telenor Magyarország bevétele és profitja is csökkent tavaly: a negyedik negyedévben 42 milliárd forint bevételt és 5,3 milliárd forint EBITDA-eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 44,4 milliárd, illetve 15,8 milliárd forinttal.
A vállalat keddi közlése szerint tavaly a bevétel 165,2 milliárd forint, az EBITDA pedig 60,3 milliárd forint volt. 2009-ben a cég eredménye 73,4 milliárd forint volt, míg a bevétele 177 milliárd forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Telenor Magyarország bevétele és profitja tavaly
- A Sony profitja 8,6 százalékkal csökkent
- Nőtt a Samsung Electronics profitja
- A Microsoft negyedéves profitja csökkent, de a vártnál nagyobb volt
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.