Mobil adatátviteli GVH-eljárást indított a Magyar Telekom
Király István, az MT marketing vezérigazgató-helyettese az eljárás hátteréről szerdán Barcelonában az MTI érdeklődésére elmondta, a hálózati gyorsaság mérésének eredménye nagyban függ attól, hogy a vizsgálatot milyen feltételekkel végzik. Például attól, hogy csak külső térben vagy épületeken belül is mérik a sebességet.
Maradi István, az MT műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta, az okostelefonok elterjedésével együtt éves szinten 20-30 százalékkal nő az adatforgalom a mobilhálózatokon. De minél több smartphone lesz az emberek kezében, annál gyorsabban fog nőni a forgalom.
Hozzátette, amikor éves szinten több százezerrel nőtt a mobil-elfőzetők száma, a társaság évente 20-30 milliárd forintot költött a hálózati fejlesztésekre, a mostani program pedig 10-50 milliárd forint körüli összegbe kerülhet. Megvalósításának időbeli gyorsasága attól is függ, hogy milyen kapacitásnövelési igények jelentkeznek a piacon, azaz a felhasználóknak mekkora adatátviteli kapacitás kell majd például az okostelefonok használatához.
Az MTI értesülése szerint az MT hálózatfejlesztési tenderén a kínai Huawei és ZTE, illetve az Ericsson és a Nokia-Siemens vesz részt, aminek eredményeként március végén kiválasztják közülük azt a szállítót, amelyik a következő években modernizálja a Magyar Telekom mobilhálózatát.
Maradi István elmondta, jelentősen javítaná lehetőségeiket, ha mielőbb elérhetővé válna a 900 és a 800 megahertzes frekvencia a mobil cégeknek a negyedik generációs szolgáltatásokra (LTE) is.
"A T-Mobile saját méréseit állítja be objektívnek, ezzel azt sugallja, hogy a maga által mért eredmények hitelesebbek, mint egy független szervezeté" - jelentette ki Suba János, a Vodafone Magyarország kommunikációs igazgatója az MTI-nek.
Hozzátette: a Vodafone adathálózata a telekommunikációs szektor vezető európai mérnöki irodájának, a német P3 Communications legutóbbi mérései alapján bizonyult a leggyorsabbnak a le- és feltöltési sebesség, valamint a webes böngészés tekintetében. A P3 Communications mérésének módszertana bárki számára megismerhető, illetve az eredményéről kiállított hivatalos tanúsítvány letölthető a P3 Communications oldaláról (http://www.p3-cert.com/ http://www.p3-certificates.com/). "Konkurensünk ezzel szemben egy olyan mérésre hivatkozik, amelyet ugyan egységes módszertan alapján, de különböző személyek, eltérő helyeken és időpontokban mértek. Kimaradt az érvelésükből az a tény is, hogy ezt az évenkénti mérést a három szolgáltató munkatársai saját maguk végzik el saját mobil adathálózatukra vonatkozóan, és az összegzett adatokat küldik meg a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnak" - tette hozzá Suba János
kommunikációs igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- Novemberben nőtt a mobil-előfizetések száma
- Júniusban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- Az NMHH a mobil-előfizetők érdekeinek védelméről
- Tíz év után először drágulnak a mobiltelefon-tarifák
- A Vodafone 100 millió forint bírságot kapott a GVH-tól
- Májusban 1 millió 503 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- A P3 szerint a T-Mobile-é a leggyorsabb letöltés a mobilinterneten
- Áprilisban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.