Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
A társaság csütörtöki jelentése szerint az adózott nyereség 99,65 millió dollár volt 2010 utolsó három hónapjában, 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A bevétel 22 százalékkal 5,81 milliárd dollárra nőtt. A kínai cég így két éve a legjobb negyedévet zárta.
A számítógépgyártók világrangsorában a negyedik helyen álló társaság 9,48 millió számítógépet (PC) adott el, 21,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Gartner informatikai piackutató cég adatai alapján a növekedés mértéke messze meghaladja a globális PC-piac 3,1 százalékos bővülését, és az első három helyezett - a HP, az Acer és a Dell - növekedési ütemét is.
Az úgynevezett nyereséghányad - profit margin, vagyis az árbevételnek az a része, amely profittá válik - 2,2 százalékra nőtt a harmadik negyedévi 1,9 százalékról. Az ágazatban jellemzően alacsony nyereséghányad arra ösztönzi a cégeket, hogy új területekre is belépjenek és szövetségeket kössenek, akár a versenytársakkal is. Így tesz a Lenovo is, tavaly májusban például a LePhone nevű készülékkel belépett az okostelefonok piacára, az év végén pedig közös vállalatot alapított a NEC nevű japán PC-gyártóval.
A Lenovo 2005-ben lépett elő globális szereplővé, az amerikai IBM PC-gyártó üzletágának felvásárlásával.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Uniós támogatás következő generációs telekommunikációs termékcsomag kialakítására
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.