Táblagépen jobb, ha mozog, mobilon jobb, ha nyugalomban van
Mármint a hirdetés. Egy, az Adobe által szponzorált Nielsen tanulmány szerint a mozgó iPad hirdetések eredményesebbek voltak, mint a statikus reklámok, az UM és Time Inc. kutatása alapján az iPad hirdetések legkeresettebb eleme a video eszköz volt. Ezzel szemben az okostelefonok felhasználói előnyben részesítik az egyszerű hirdetéseket. A Hans Interactive által vezetett Pontiflex közvélemény kutatásban résztvevők 63%-a jobbnak tartja az egyszerű kuponos, akciós hirdetéseket, hírleveleket, csak 15%-uk szereti telefonján a videót is tartalmazó reklámokat.
Hasonló eredményre jutott a Nielsen is, de az ő felmérésüknél a válaszadók mindkét eszközön több affiniást mutattak a videó iránt. A megkérdezett iPhone használók 40%-a néz szívesen érdekes videót tartalmazó hirdetést, és az iPad felhasználók között is 9%-kal többen vannak, akik ezt a hirdetési formát kedvelik.
A Pontifex felmérés kitért a nemek- és a kor szerinti preferenciákra is, eszerint a férfiak és a 35-44 év közöttiek fogadják az átlagnál szívesebben mobilon a hirdetést, de mivel mobolról van szó, ezekben a részhalmazokban is nagy fölénnyel vezet a kupon, és legkevésbé szimpatikusak a kereskedelmi videók. Középkategórinak azok a hirdtések számítanak, amelyek valamelyik telefonon lévő alkalmazás frissítését javasolják.
A tablet hirdetésekkel kapcsolatos kutatások azt mutatták, hogy azok a hirdetések a legeredményesebbek, amelyek kihasználják az eszköz lehetőségeit – videó, 360 fokos körképek, interaktivitás. Míg az okostelefonok használói jobban szeretik az egyszerűbb, statikus hirdetéseket, amik nem irányítják őket más weboldalakra. Bár a két eszköz sok funkcióban azonos, a felhasználói szokások különböznek.
A felmérést részelteiben is bemutatja az adserver.blog, amelynek tanulsága a lényegében ez a két mondat: "bár az okostelefonok és a tabletek esetén is mobil eszközökről van szó, a felhasználói szokások és preferenciák eltérése miatt, a kreatívokat is más módon kell elkészíteni annak függvényében, hogy hol fog megjelenni a reklám. A mobilozók inkább mozgásban vannak és feladat orientáltan használják a készüléküket, ezért ők az egyszerű, letisztult ajánlatokat részesítik előnyben, míg a szórakoztatás központú táblagépek tulajdonosai inkább az interaktívabb tartalmakat."
Kapcsolódó cikkek
- A kkv-k marketingesei az e-mailben és a facebookban hisznek
- Milyen lehetőséget kínál a kereskedők számára a vásárlók zsebében lapuló telefon
- A Facebook a mobilra fokuszál
- Hazánkban is érkeznek reklámok az iPhone-ra
- Reklámok közvetlenül a Twitter üzenetekben
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Országos tv-csatornákon is látható lesz a pályázatgyőztes T-Mobile reklámfilm
- Az internet megerősödve fog kikerülni a válságból
- Nem érintette a válság a magyar online reklámpiacot
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.