Táblagépen jobb, ha mozog, mobilon jobb, ha nyugalomban van

Vértes Judit, 2011. február 20. 12:41

Mármint a hirdetés. Egy, az Adobe által szponzorált Nielsen tanulmány szerint a mozgó iPad hirdetések eredményesebbek voltak, mint a statikus reklámok, az UM és Time Inc. kutatása alapján az iPad hirdetések legkeresettebb eleme a video eszköz volt. Ezzel szemben az okostelefonok felhasználói előnyben részesítik az egyszerű hirdetéseket. A Hans Interactive által vezetett Pontiflex közvélemény kutatásban résztvevők 63%-a jobbnak tartja az egyszerű kuponos, akciós hirdetéseket, hírleveleket, csak 15%-uk szereti telefonján a videót is tartalmazó reklámokat.

Hasonló eredményre jutott a Nielsen is, de az ő felmérésüknél a válaszadók mindkét eszközön több affiniást mutattak a videó iránt. A megkérdezett iPhone használók 40%-a néz szívesen érdekes videót tartalmazó hirdetést, és az iPad felhasználók között is 9%-kal többen vannak, akik ezt a hirdetési formát kedvelik.

A Pontifex felmérés kitért a nemek- és a kor szerinti preferenciákra is, eszerint a férfiak és a 35-44 év közöttiek fogadják az átlagnál szívesebben mobilon a hirdetést, de mivel mobolról van szó, ezekben a részhalmazokban is nagy fölénnyel vezet a kupon, és legkevésbé szimpatikusak a kereskedelmi videók. Középkategórinak azok a hirdtések számítanak, amelyek valamelyik telefonon lévő alkalmazás frissítését javasolják.

 

A tablet hirdetésekkel kapcsolatos kutatások azt mutatták, hogy azok a hirdetések a legeredményesebbek, amelyek kihasználják az eszköz lehetőségeit – videó, 360 fokos körképek, interaktivitás. Míg az okostelefonok használói jobban szeretik az egyszerűbb, statikus hirdetéseket, amik nem irányítják őket más weboldalakra. Bár a két eszköz sok funkcióban azonos, a felhasználói szokások különböznek.

A felmérést részelteiben is  bemutatja az adserver.blog, amelynek tanulsága a lényegében ez a két mondat: "bár az okostelefonok és a tabletek esetén is mobil eszközökről van szó, a felhasználói szokások és preferenciák eltérése miatt, a kreatívokat is más módon kell elkészíteni annak függvényében, hogy hol  fog megjelenni a reklám. A mobilozók inkább mozgásban vannak és feladat orientáltan használják a készüléküket, ezért ők az egyszerű, letisztult ajánlatokat részesítik előnyben, míg a szórakoztatás központú táblagépek tulajdonosai inkább az interaktívabb tartalmakat."

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32