Az első BME 24 órás programozó csapatverseny végeredménye
2. Bolla Péter, Pálfalvi Tamás, Berki Lukács Tamás (BME II. műszaki informatika szak); nyereményük 3 mobiltelefon a Nokia Magyarországtól.
3. Viczián István, Klampeczki Zsolt, Erdei Szabolcs (KLTE); Sysdata, három Pocket Reader.
Vigovszky Dániel, Lénárt János, Riskó Gergely (NJSZKI); Linux ifjúsági különdíjat kapott a Kapu Kft.-től.
A legjobb internetes csapat a Kiskapu Kft. ajándékát, 30 000 forint értékű könyvutalványt kapott.
Valamennyi, a versenyen részt vevő csapat egy évig ingyen olvashatja az Internet Kalauzt a Prím jóvoltából.
Néhány csapatnak szembe kellett néznie választott fejlesztőeszköze korlátjaival, s ezzel értékes órákat veszítettek. Számukra a segítség - a fair play jegyében- egy konkurens csapattól érkezett, a fejlesztőeszköz egy újabb verzióját ajánlották föl. A verseny során mindvégig jó hangulat uralkodott, az értékes nyeremények ellenére is mindenki játéknak fogta fel a küzdelmet. Az ünnepélyes díjkiosztó után sokan gratuláltak a feladatválasztáshoz, megköszönték a verseny megszervezését.
A versenyt sok olyan cég támogatta, amely esetleg majd fejlesztői munkát is tud kínálni a legjobbaknak. A szponzorok névsora: Ericsson Magyarország, Fornax Rt., Prím Online, BME Informatikai Központ, Equitas Broker Rt., Kapu Kft., Kiskapu Kft., Nokia Magyarország, Sysdata, NetPincér és a TheoPapa.
További információ: Benedek Balázs (benedek@inf.bme.hu, verseny24@hk.sch.bme.hu)
Kapcsolódó cikkek
- VIII. BME 24 órás Nemzetközi Programozóverseny elődöntő
- Indul a NextWork robotépítő verseny
- Magyar diákcsapatok a Google versenyén
- Debreceni fiatalok Rotterdamba készülnek
- A Google versenyre hívja a marketing szakos diákokat
- Microsoft Imagine Cup 2008: környezetbarát gondolkodásra ösztönzi a diákokat
- Átadták a "Linux 48" IBM szoftver programozói bajnokság díjait
- Kiállítás a <19 Szabadfogású Számítógép verseny díjnyertes munkáiból
- Befejeződött a Microsoft WTW ’07 .NET Fejlesztői Versenye
- Microsoft 24 órás programozói verseny
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.