A nagy nevek is visszatérnek a hannoveri CeBIT-re
A gazdasági fellendülés jeleit mutatja, hogy az előző évi 4150 kiállítóhoz képest idén több mint 4200 vállalat jelezte részvételét, köztük olyan nagy cégek jelennek meg ismét, mint a nyomtatóiról ismert Brother, az Epson, valamint a Xerox.
A pénzügyi világválság előtt, 2008-ban még több mint 6000 kiállító vett részt technológiai seregszemlén. Szakemberek szerint a kiállítók számának egyharmados csökkenése nem a cégek szűkös anyagi hátterével, hanem inkább az internet előretörésével magyarázható. A világháló ugyanis egyre inkább feleslegessé teszi az ehhez hasonló nagyszabású rendezvényeket.
A mindenütt jelen lévő internet erősödését mutatja, hogy az idei CeBIT egyik központi témája a számítástechnikai felhő, avagy a cloud computing lesz. Ezzel a technológiával az internetet használva a szolgáltató szerverein, azaz a felhőben lehet memória- és processzorigényes műveleteket végezni. Így az úgynevezett okostelefonok a hálózathoz kapcsolódva az asztali gépekhez hasonló tudásra tehetnek szert.
Az idei technológiai seregszemle kiemelt partnerországa Törökország, így hétfő este Angela Merkellel együtt Recep Tayyip Erdogan török kormányfő nyitja meg a kiállítást.
A CeBIT-en a szakmai látogatók mellett mostantól nagyobb hangsúlyt kapnak az érdeklődő felhasználók is, miután a vásár szakmai seregszemlévé alakítása nem hozta meg a várt eredményt.
Kapcsolódó cikkek
- Győri üvegművész a brit üvegművészeti társaság online kiállításán
- Kreativ Magyarország kiállítas a Műegyetemen
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Ízek-borok hagyományosan, infók digitálisan
- Budapest Calling: az ügyfélszolgálati iparág kiállítása
- 700 új egyedi találmány a nürnbergi innovációs szakvásáron
- A rádióháborútól a kiberhadviselésig a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen
- Készül Európa legjelentősebb informatikatörténeti gyűjteménye
- Budapest Calling: Nemzetközi call center szakkiállítás októberben
- Ingyenes WiFi a Budavári Borfesztiválon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.