A nagy nevek is visszatérnek a hannoveri CeBIT-re
A gazdasági fellendülés jeleit mutatja, hogy az előző évi 4150 kiállítóhoz képest idén több mint 4200 vállalat jelezte részvételét, köztük olyan nagy cégek jelennek meg ismét, mint a nyomtatóiról ismert Brother, az Epson, valamint a Xerox.
A pénzügyi világválság előtt, 2008-ban még több mint 6000 kiállító vett részt technológiai seregszemlén. Szakemberek szerint a kiállítók számának egyharmados csökkenése nem a cégek szűkös anyagi hátterével, hanem inkább az internet előretörésével magyarázható. A világháló ugyanis egyre inkább feleslegessé teszi az ehhez hasonló nagyszabású rendezvényeket.
A mindenütt jelen lévő internet erősödését mutatja, hogy az idei CeBIT egyik központi témája a számítástechnikai felhő, avagy a cloud computing lesz. Ezzel a technológiával az internetet használva a szolgáltató szerverein, azaz a felhőben lehet memória- és processzorigényes műveleteket végezni. Így az úgynevezett okostelefonok a hálózathoz kapcsolódva az asztali gépekhez hasonló tudásra tehetnek szert.
Az idei technológiai seregszemle kiemelt partnerországa Törökország, így hétfő este Angela Merkellel együtt Recep Tayyip Erdogan török kormányfő nyitja meg a kiállítást.
A CeBIT-en a szakmai látogatók mellett mostantól nagyobb hangsúlyt kapnak az érdeklődő felhasználók is, miután a vásár szakmai seregszemlévé alakítása nem hozta meg a várt eredményt.
Kapcsolódó cikkek
- Győri üvegművész a brit üvegművészeti társaság online kiállításán
- Kreativ Magyarország kiállítas a Műegyetemen
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Ízek-borok hagyományosan, infók digitálisan
- Budapest Calling: az ügyfélszolgálati iparág kiállítása
- 700 új egyedi találmány a nürnbergi innovációs szakvásáron
- A rádióháborútól a kiberhadviselésig a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen
- Készül Európa legjelentősebb informatikatörténeti gyűjteménye
- Budapest Calling: Nemzetközi call center szakkiállítás októberben
- Ingyenes WiFi a Budavári Borfesztiválon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.