20 éves a Lexmark
A Lexmark magyarországi irodája 2008-ban nyílt meg. Az elmúlt három év alatt a budapesti iroda 21 nemzetből álló vállalattá nőtte ki magát, amelynek 88 százalékát magyar szakemberek alkotják.
A magyar iroda elsődlegesen az ellátási láncért, a pénzügyért, a marketingért, az IT valamint indirekt beszerzésekért felelős az EMEA régión belül. Ezenkívül Budapesten található a közép-és kelet európai régió sales központja is.
Az elmúlt 20 év legjelentősebb pillanatai:
1991 – Az IBM oldalhajtásaként megalakul a Lexmark, greenwichi (USA) központtal
1992 – A Lexmark bemutatja első tintasugaras nyomtatóját az IBM Color Jetprinter PS 4079 modellt
1993 – A Lexmark bemutatja első monokróm nyomtatóját az IBM ExecJet II 4076-t
1994 – Megjelenik az 1,200 x 1,200 dpi-s Optra termékcsalád
1995 – A Lexmark, a New York-i tőzsdén jegyzett vállalat lesz
1996 – A Lexmark, greenwichi központját Lexingtonba helyezi
1997 – Megjelenik a piacon a Lexmark 7000 Color Jetprinter (1,200 x 1,200 dpi)
1998 – A Lexmark bemutatja a piac első, PC kapcsolat nélkül használható többfunkciós készülékét a Lexmark 5770 Photo Jetprinter-t
1999 – A Lexmark túllép azon, hogy csupán termékeket kínáljon: olyan nyomtatásközpontú munkafolyamati megoldásokat és szolgáltatásokat biztosít, amelyek az adott iparág meghatározott problémáinak megoldására fókuszálnak
2000 – A Lexmark összeszerelő üzemet nyit a Fülöp-szigeteken
2001 – Megjelenik a piacon a Lexmark X820e modell
2002 – A Lexmark bejelenti stratégiai együttműködést a Dell-lel
2003 – Elindul a „Lexmark Equipment Collection” újrahasznosítási program
2004 – A „Cartridge Collection Program” keretein belül a Lexmark visszaveszi az üres tintapatronokat
2005 – Megjelenik a Lexmark első, színes LCD kijelzővel felszerelt tintasugaras nyomtatója a Lexmark P4350
2006 – A Lexmark elindítja „Embedded Solutions Framework” platformját
2007 – A Lexmark bejelenti, hogy tintasugaras nyomtatóinak nagy részét ezentúl vezeték nélküli hálózati funkcióval látja el
2008 – A Lexmark 38 új nyomtatót és különböző multifunkciós készüléket dob a piacra
2009 – A Lexmark bemutatja a kis- és középvállalkozások számára tervezett új, All-in-One (AIO) tintasugaras nyomtatóit
2010 – A Lexmark felvásárolja a Perceptive Software-t
2011 – Megjelenik Európában a Lexmark Genesis az új, „Flash Scan” gyorsbeolvasási technológiát alkalmazó többfunkciós készülék
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.