17 százalékos növekedést produkált tavaly az internetes reklám

forrás Prim Online, 2011. április 13. 13:43

Nyilvánosságra hozta a tavalyi reklámköltési adatokat a Magyar Reklámszövetség. Az immár 11. alkalommal elkészített reklámköltés-becslés ezúttal a vállalatok marketing-költése, és nem a médiabevétel alapján alapján mérte fel a hazai piacot, ezért nehéz az összehasonlítás a korábban más módszerekkel történt reklámköltés-becslésekkel, ráadásul új területek is bekerültek a felmérésbe. Ha ez utóbbiakat kihagyjuk, akkor 161,7 milliárdosnak tekinthető a reklámtorta, ami nagyjából megegyezik az előző évi adattal. Kicsit az is bonyolítja a képet, hogy míg korábban a barterbevételek bekerültek a kalkulációba, a szponzorbevételek viszont nem, a mostani számításnál - helyesen - épp az utóbbit tekintették valós reklám-költésnek.

Növekedést igazából csak az internetes reklám tudott felmutatni, mintegy 17 százalékot, az előző évhez képest, és ezzel ez a terület felkerült a dobogó harmadik fokára, közel 16 százalékot hasítva ki az összes reklám-költésből. A reklámtorta legnagyobb szelete - 40% - még mindig a tévés reklámoké, a második - 27,2 százalékkal - a nyomtatott sajtóé, annak ellenére, hogy mindkét terület szűkült.

 

Az idei várakozásokat felmérő kutatás szerint 2011 mindenben követni fogja 2010 tendenciáit: az internetes reklámnál minden megkérdezett növekedésre számít, a tévés reklámköltések csökkenésének megtorpanását mindössze 17 százalék várja, és ugyancsak több, mint kétharmados többséggel ítélik úgy a válaszadók, hogy csökkenni fog a nyomtatott sajtó, a  a közterület és a rádiók reklámhordozó szerepe.

 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen

Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.

2024. november 4. 17:26

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 15:44

Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra

Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.

2024. november 4. 13:17

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével

Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.

2024. november 4. 10:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59