A Samsung eladja merevlemez üzletágát a Seagate-nak
A Seagate 1,38 milliárd dollárt és 687,5 millió dollár értékben 45,2 millió részvényt fizet a Samsungnak, amely így a Seagate közel 10 százalékos tulajdonosa, második legnagyobb részvényese lesz. Az ügylet keretében a Samsung egy tagot delegál a Seagete igazgatótanácsába.
A Seagate Technology és a Samsung Electronics Co. megegyezett kölcsönös szabadalom licencadási együttműködésük kereteinek kiterjesztésében és üzleti célú adattároló berendezések közös fejlesztésében is. A Samsung elektronikai vezérlő áramköröket szállít majd a Seagate merevlemezeihez, a Seagate pedig a Samsung számítógépeihez és szórakoztató elektronikai termékeihez szállít majd merevlemezeket. Az ügylet lezárására a szokásos feltételek teljesülése és hatósági engedélyek beszerzése után az év vége felé kerülhet sor.
Kapcsolódó cikkek
- Samsung 830-as sorozatú SSD-k: kiemelkedően magas sebesség
- Új 1 terabájtos Samsung merevlemezes meghajtó noteszgépekhez
- A Samsung nyeresége 30 százalékkal esett az első negyedévben
- Csökkent a Samsung eredménye az első negyedévben
- Kiemelt helye van Magyarországnak a Samsung világában
- 1 terabájtos 2,5” Seagate merevlemez
- A WD megvette volna a Seagate-et
- Szlovákiában bővít a Samsung
- A Samsung is rekordnyereséget ért el
- Hamarosan jönnek a 3 TB-os belső merevlemezek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.