A Samsung nyeresége 30 százalékkal esett az első negyedévben
Ennek oka elsősorban a memória áramkörök árának a mérséklődése, valamint a laptévé és a folyadékkristályos képernyő üzletágak nyereségességének a csökkenése volt.
A Samsung 2,78 ezer milliárd von (2,59 milliárd dollár) adózott eredményt ért el a március 31-én zárult három hónapban. Ez 30 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 3,99 ezer milliárd vonhoz képest.
A cég értékesítési árbevétele 36,99 ezer milliárd vonra nőtt a tavalyi első negyedévi 34,64 billió vonról.
A Samsung Electronics a világ legnagyobb laptévé, számítógép memória áramkör és folyadékkristályos monitor panel gyártó vállalata, mobiltelefon-gyártásban pedig a Nokia után a második legnagyobb a világon.
A Samsung a 2010-es évet rekord eredménnyel zárta mind az értékesítési árbevétel, mind az üzleti eredmény, mind pedig az adózott eredmény tekintetében.
A Samsung januárban, éves eredmény-beszámolója alkalmából profitfigyelmeztetést adott ki az idei évre vonatkozóan, mivel már a tavalyi negyedik negyedév folyamán érzékelhetővé vált az elektronikai alkatrészek és részegységek világpiaci árának csökkenése.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung eladja merevlemez üzletágát a Seagate-nak
- Csökkent a Samsung eredménye az első negyedévben
- Kiemelt helye van Magyarországnak a Samsung világában
- Szlovákiában bővít a Samsung
- A Samsung is rekordnyereséget ért el
- A Samsung Electronics élén visszatér cégéhez az adócsaló Lee Kun-hee
- Tíz százalékos részt akar a Samsung a hordozható gépek piacán
- Fizetésképtelen a Qimonda, bajban az Infineon, veszteséges a Samsung
- 44 százalékkal csökkent a Samsung profitja
- A Samsung visszavonta a SanDisk megvételére tett ajánlatát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.