IVSZ: Start IT Up a kkv-k piacképes ötleteihez
Az IVSZ Start IT Up néven indított kezdeményezést, mellyel a feltörekvő kis- és középvállalkozásoknak adja át a tagvállalatok üzletfejlesztési tapasztalatait, a hazai és nemzetközi befektetői kapcsolatépítésben elért eredményeit. Az IVSZ a piacképes ötletekkel rendelkező vállalkozások vezetőinek Start IT Up University néven tart előadássorozatot.
2010 végén indult el az IVSZ új kezdeményezése. A hazai informatikai, távközlési és elektronikai vállalatok legnagyobb érdekvédelmi szervezete azt vállalta, hogy – elsősorban az ict-szektorban tevékenykedő – kis- és középvállalkozások növekedéséhez nyújt segítséget. Az ict-szektor hagyományosan a gyors értékteremtés és globális fejlődés lehetőségét kínálja a vállalkozók számára, ennek köszönhetően a befektetők is kiemelt aktivitást mutatnak ezen a területen. Az IVSZ Start IT Up néven működő munkacsoportja olyan szakmai támogatást biztosít a kkv-knak, amely segíti vezetőiket a vállalkozásfejlesztésben, a hazai és nemzetközi piaci szereplőkkel történő együttműködésben, valamint a sikeres forrásbevonásban.
„Ma Magyarországon számos szervezet, fórum igyekszik összehozni a start up fázisban lévő vállalkozásokat és a befektetőket. Az IVSZ abban nyújt többet más kezdeményezéseknél, hogy tagvállalataink egyfajta mentorként adják át azt a tudást és tapasztalatot, amit például a vállalatépítés, a nemzetközi kapcsolatok vagy a befektetői kapcsolatrendszerek kiépítése terén elértek” – mondta el Laufer Tamás, az IVSZ elnöke.
Az IVSZ Start IT Up munkacsoportja első lépésként az IVSZ tagvállalatok üzletfejlesztési tapasztalatait szeretné továbbadni a piacképes ötlettel rendelkező vállalkozásoknak. IVSZ Start IT Up University néven hat előadásból álló programsorozat indult el április végén, ahova már működő vállalkozások vezetőit, alapítóit várják. Az előadások elsősorban azoknak kínálnak értékes tartalmat, akik a vállalati életciklus korai szakaszában lévő vállalkozást vezetnek, és a közeljövőben jelentős vállalati tranzakcióra – pl. forrásbevonás, új piacra lépés, összeolvadás vagy vállalatfelvásárlás – készülnek.
Az előadássorozat többek között a start up vállalkozások számára olyan fontos területeket ölel fel, mint a hozzáférés a finanszírozási forrásokhoz, a vállalkozások növekedési fázisában fellépő problémák kezelése, vagy a kiszállásra (exitre) történő felkészülés, a részvényesi érték maximalizálása.
Az előadásokat az IVSZ tagvállalatok szakértői tartják, akik törekszenek a közérthető és gyakorlatorientált előadásmódra. A résztvevőknek egy-egy terület alapos megismerése mellett lehetőségük lesz az adott témához kapcsolódó kérdéseik megvitatására is.
Az IVSZ Start IT Up kezdeményezése elsősorban az ict-szektor vállalatainak kíván közvetítő fórumot biztosítani, de nyitott más iparágak vállalataival és azok szakmai szervezeteivel történő kölcsönös együttműködésre.
Az IVSZ Start IT Up University részletei:
http://www.ivsz.hu/engine.aspx?page=StartItUpUniversity
Kapcsolódó cikkek
- Megalakult a Nemzeti Elektronikai Kerekasztal
- IVSZ: oktatási reform kell az elektronikai ipar növekedéséhez
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Kormányzati együttműködést vár az IVSZ az informatikában
- Az IVSZ a kormány és a telekommunikációs iparág szereplői közötti párbeszédet sürgeti
- Informatika a társadalomért
- Idén is díjazzák a legjobb internetes kereskedőt
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
- Új ügyvezető az LLP Hungarynél
- 2010 augusztusától Ambrus Zsolt az IVSZ főtitkára
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.