Szerepjátékkal szerzett gazdasági ismeretek

forrás Prim Online, 2011. május 2. 12:28

Egy képzeletbeli világ, Seholfölde felvirágoztatásán keresztül sajátítottak el gazdasági alapismereteket felső tagozatos diákok arról, hogy például hogyan alakult ki és működik a gazdaság, és mi az egyén szerepe, felelőssége a társadalomban illetve a gazdaságban. Az ELTE Bibó István Szakkollégium állampolgári nevelés programja keretében szervezett szilvásváradi ifjúsági táborban került sor erre a programra. A diákok a gazdasági ismereteket a Családi Kasszasikerek Program által kidolgozott szerepjáték segítségével tanulták. A résztvevők a négynapos találkozón állampolgári ismereteket kaptak útravalóul, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, és egészségmegőrzési területen.

Az ELTE Bibó István Szakkollégium idén tizenegyedik alkalommal rendezte meg középiskolai diákok számára az Állampolgári Nevelés Tábort 2011. április 27. és május 1. között. A szakkollégium egyetemi hallgató önkéntesei idén Szilvásváradon látták vendégül a Bibó István nevét viselő iskolákból érkezett negyven diákot.
A táborban sport- és szabadidős programok mellett állampolgári ismereteket tanulhattak a résztvevők, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, egészségmegőrzési és családgazdálkodási területen.

A táborban a fiatalok megismerkedtek a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Programmal (www.csaladikassza.hu), amely magyar családok, háztartások alapvető pénzügyi ismereteit, öngondoskodó képességét bővíti. A diákok a Program szakértői által kidolgozott szerepjáték segítségével tanulhatták meg, hogy hogyan alakult ki és működik a gazdaság, és mi ebben az egyén szerepe. A játékosok a szerepjáték szereplőivel azonosulva birtokba vettek, és fejlesztetek egy frissen alapított kolóniát, a megadott információk alapján életszerű gazdasági döntéseket hoztak, így Seholfölde felvirágoztatásán keresztül játék közben tanultak gazdasági alapismereteket – mondta el Hajna Csongor, a Családi Kasszasikerek Program vezetője. – „Jó volt látni, ahogy a diákok a játékban elmélyülve azonosultak a szereplőkkel, élethelyzetekkel, és közben szinte észrevétlenül egy hagyományos tanóra intenzitásának sokszorosával bővítették ismereteiket. A feladatok megoldása során előadtak egymásnak, érveltek, alkukat kötöttek, megvédték álláspontjaikat, azaz számos olyan készséget fejlesztettek, amelyeknek hasznát veszik későbbi szakmai pályafutásuk során is.”

 

Kulcsszavak: oktatás

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01