Csökkent a Telenor Magyarország árbevétele és nyeresége
Csökkent a Telenor árbevétele és nyeresége az előző évihez képest az első negyedévben -közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
A Telenor Magyarország árbevétele az első negyedévben 1,7 milliárd forinttal maradt el az egy évvel korábbitól, kamat-, adófizetés és értékcsökkenés előtti eredménye (EBITDA) pedig - az egyszeri tételek levonása előtt - 3,4 milliárd forinttal csökkent, főként a közvetlen költségként elszámolt 2,3 milliárd forintos távközlési különadó miatt - tudatta a cég.
A vállalat árbevétele 37,555 milliárd forint, EBITDA-ja 13,148 milliárd forint volt, az EBITDA-ráta (az EBITDA/árbevétel arány) 35 százalékra esett az egy évvel korábbi 42,1 százalékról. A Telenor előfizetőinek száma 3,548 millió volt az első negyedév végén, szemben az egy évvel korábbi 3,582 millióval.
A közleményből kiderül: Christopher Laska, a Telenor Magyarország Zrt. vezérigazgatója szerint a cég pénzügyi eredményeit az összekapcsolásból származó bevételek csökkenése és a távközlési különadó határozta meg leginkább. A cégvezető jelentős növekedési lehetőséget lát a mobilinternetben. A társaság szeretné tovább növelni az internetezők számát, mert meggyőződésük, hogy a digitális írástudatlanság felszámolása erősíteni fogja az ország
versenyképességét.
A Telenor közleménye szerint az első negyedévében a használt kártyák száma alapján számított piaci részesedése 32,36 százalék, míg a mobil internet piacon 26,41 százalék volt.
A Telenor közleménye szerint az első negyedévi eredmények azt mutatják, hogy Magyarországon továbbra is visszafogott a lakossági fogyasztás. Az egy előfizetőre számított átlagos havi költés a tavalyi első negyedévi 3.470 forintról az idén 3.279 forintra csökkent.
A társaság az idén az első negyedévben 2,093 milliárd forintot költött beruházásra, szemben az egy évvel korábbi 1,744 milliárd forinttal. A pénz döntő részét hálózatfejlesztésre fordították.
Kapcsolódó cikkek
- Djuice: 0 Ft-os percdíj a felsőoktatásban
- Telenor Android Workshop Planet: fókuszban a fenntarthatóság
- Márciusban csökkent a mobil-előfizetők száma
- Építőipari Nívódíjat nyert a Telenor Ház
- Az IBM nyeresége 10 százalékkal nőtt az első negyedévben
- Rekordnegyedévet zárt az Intel
- Praktikum Ász: új kártyás tarifacsomag a Telenortól
- Ott is lehet mobilnet, ahol eddig nem volt
- Synergon: kisebb bevétel és veszteség 2010-ben
- Telenor-djuice: ideje van a kövek elhányásának és ideje a kövek egybegyűjtésének
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.