Az informatika felhasználóinak forradalmára kell felkészülni

forrás Prim Online, 2011. május 5. 12:31

Az információs technológiák kora után az informatika felhasználóinak forradalmára kell felkészülni” – állapította meg egyebek között dr. Réger József, a világ harmadik informatikai szolgáltatója és negyedik legnagyobb számítástechnikai gyártó-fejlesztő vállalata, a Fujitsu Technology Solutions magyar származású technológiai vezérigazgató-helyettese az IDC és a Fujitsu mai, „Ugrás a jövőbe” című közös konferenciáján tartott előadásában.

„A felhasználók már nem elsősorban a technológiát, hanem az arra épülő szolgáltatásokat igénylik, amelyeket az elektromos áramhoz hasonló természetességgel és egyszerűséggel kívánnak igénybe venni” – folytatta. „Mindez új szolgáltatási ágakat teremt, amihez az informatikának tovább kell egyszerűsödnie és szabványosodnia. A Fujitsu ebben a folyamatban – az elmúlt 75 év sikereihez hasonlóan – úttörő szerepet kíván vállalni”.

Dr. Réger József beszámolt arról, hogy a Fujitsu a következő korszakra készülve élenjáró kutatásokat végez az informatika szabványosítása és további egyszerűsítése területén. Az egyes vállalatok informatikai rendszereinek karakterét a jövőben ugyanis jobbára nem a különböző megoldások, hanem a szabványok kombinációja teszi testre szabottá. A Fujitsu fejlesztéseinél a tömeges gyártásra alkalmas, jól skálázható, biztonságos és energiatakarékos adatközponti eszközök, tároló rendszerek, szerverek, PC-k megalkotására, illetve azokra optimalizált szoftverek kidolgozására összpontosít, valamint újszerű, a felhő alapú számítástechnikára épülő szolgáltatási modelleket hoz létre. A Fujitsu az új elvárásoknak úgy felel meg, hogy évente dollármilliárdos nagyságrendben biztosít forrást K+F-re, ezen belül pedig kiemelten a felhőalapú számítástechnikai eszközök és megoldások fejlesztésre.

Satoru Hayashi, a Fujitsu Technology Solutions igazgatótanácsának alelnöke a konferencián ismertette azt a 75 éves kutatói folyamatot, amely a Fujitsut a műszaki innováció élvonalába emelte, és kifejtette a világ egyetlen japán gyökerű globális informatikai nagyvállalatának alapértékeit. Ezek között az első helyen szerepel a szakadatlan törekvés az innovációra és a kreativitásra, amit a Fujitsu fejlődése motorjának, DNS-ének tekint.

A Fujitsu a konferencián a jövő informatikájának azokat a már megvalósított – adatközponti, biztonsági és kliensoldali – technológiai eszközeit mutatta be, amelyekre az új korszak nagyvállalati alkalmazásait építeni lehet. Az új megoldásokkal a nagyvállalatok, valamint a dinamikusan növekvő középvállalatok a tanácskozáson részt vett több mint másfélszáz informatikai vezetője ismerkedett. A Fujitsu Technology Solutions vezetői mellett az IDC, a Symantec, a Microsoft, a NetApp, az Intel, a BV OP, valamint az önkormányzati terület vezető szakemberei adtak áttekintést a vállalati informatika legújabb eredményeiről, továbbá a jövőbeni fejlődését alakító innovációkról.

Poros Gábor, a Fujitsu Kft. ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy a vállalat 2010. évi eredményei szerint a magyar piac sikeresnek értékeli a cég felhő alapú infrastruktúra szállítóként való újrapozícionálását. Elsősorban a magyar nagy- és középvállalatok megrendeléseinek köszönhetően tavaly összességében 12 százalékkal növekedett a kft. értékesítési árbevétele. A számítástechnikai eszközök folyamatos árcsökkenése ellenére is 100 százalékkal növekedett az Intel alapú szerverek eladása, a tároló rendszerek értékesítése több mint 80 százalékkal haladta meg a 2009-es év értékét, míg a PC eladásokból származó bevétel is 50 százalékkal volt több, mint egy évvel azelőtt. Sikeres volt a magyar vállalat rendkívül rugalmas kereskedelmi modellje is, amely a felhőszolgáltatók számára megkönnyítette a virtualizált, felhőre optimalizált Fujitsu eszközök hozzáférhetőségét.

A délutáni szekcióüléseken egyebek között a számítástechnikai felhőalkalmazások új lehetőségeit, az azokra optimalizált eszközöket és a már megvalósult felhő projektek tapasztalatait, az informatika új igénybevételi módjait, valamint az IT infrastruktúra jövőjére való felkészülés kérdéseit vitatják meg a Fujitsu legnagyobb ügyfelei és szakmai partnerei.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01