Az informatika felhasználóinak forradalmára kell felkészülni
Az információs technológiák kora után az informatika felhasználóinak forradalmára kell felkészülni” – állapította meg egyebek között dr. Réger József, a világ harmadik informatikai szolgáltatója és negyedik legnagyobb számítástechnikai gyártó-fejlesztő vállalata, a Fujitsu Technology Solutions magyar származású technológiai vezérigazgató-helyettese az IDC és a Fujitsu mai, „Ugrás a jövőbe” című közös konferenciáján tartott előadásában.
„A felhasználók már nem elsősorban a technológiát, hanem az arra épülő szolgáltatásokat igénylik, amelyeket az elektromos áramhoz hasonló természetességgel és egyszerűséggel kívánnak igénybe venni” – folytatta. „Mindez új szolgáltatási ágakat teremt, amihez az informatikának tovább kell egyszerűsödnie és szabványosodnia. A Fujitsu ebben a folyamatban – az elmúlt 75 év sikereihez hasonlóan – úttörő szerepet kíván vállalni”.
Dr. Réger József beszámolt arról, hogy a Fujitsu a következő korszakra készülve élenjáró kutatásokat végez az informatika szabványosítása és további egyszerűsítése területén. Az egyes vállalatok informatikai rendszereinek karakterét a jövőben ugyanis jobbára nem a különböző megoldások, hanem a szabványok kombinációja teszi testre szabottá. A Fujitsu fejlesztéseinél a tömeges gyártásra alkalmas, jól skálázható, biztonságos és energiatakarékos adatközponti eszközök, tároló rendszerek, szerverek, PC-k megalkotására, illetve azokra optimalizált szoftverek kidolgozására összpontosít, valamint újszerű, a felhő alapú számítástechnikára épülő szolgáltatási modelleket hoz létre. A Fujitsu az új elvárásoknak úgy felel meg, hogy évente dollármilliárdos nagyságrendben biztosít forrást K+F-re, ezen belül pedig kiemelten a felhőalapú számítástechnikai eszközök és megoldások fejlesztésre.
Satoru Hayashi, a Fujitsu Technology Solutions igazgatótanácsának alelnöke a konferencián ismertette azt a 75 éves kutatói folyamatot, amely a Fujitsut a műszaki innováció élvonalába emelte, és kifejtette a világ egyetlen japán gyökerű globális informatikai nagyvállalatának alapértékeit. Ezek között az első helyen szerepel a szakadatlan törekvés az innovációra és a kreativitásra, amit a Fujitsu fejlődése motorjának, DNS-ének tekint.
A Fujitsu a konferencián a jövő informatikájának azokat a már megvalósított – adatközponti, biztonsági és kliensoldali – technológiai eszközeit mutatta be, amelyekre az új korszak nagyvállalati alkalmazásait építeni lehet. Az új megoldásokkal a nagyvállalatok, valamint a dinamikusan növekvő középvállalatok a tanácskozáson részt vett több mint másfélszáz informatikai vezetője ismerkedett. A Fujitsu Technology Solutions vezetői mellett az IDC, a Symantec, a Microsoft, a NetApp, az Intel, a BV OP, valamint az önkormányzati terület vezető szakemberei adtak áttekintést a vállalati informatika legújabb eredményeiről, továbbá a jövőbeni fejlődését alakító innovációkról.
Poros Gábor, a Fujitsu Kft. ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy a vállalat 2010. évi eredményei szerint a magyar piac sikeresnek értékeli a cég felhő alapú infrastruktúra szállítóként való újrapozícionálását. Elsősorban a magyar nagy- és középvállalatok megrendeléseinek köszönhetően tavaly összességében 12 százalékkal növekedett a kft. értékesítési árbevétele. A számítástechnikai eszközök folyamatos árcsökkenése ellenére is 100 százalékkal növekedett az Intel alapú szerverek eladása, a tároló rendszerek értékesítése több mint 80 százalékkal haladta meg a 2009-es év értékét, míg a PC eladásokból származó bevétel is 50 százalékkal volt több, mint egy évvel azelőtt. Sikeres volt a magyar vállalat rendkívül rugalmas kereskedelmi modellje is, amely a felhőszolgáltatók számára megkönnyítette a virtualizált, felhőre optimalizált Fujitsu eszközök hozzáférhetőségét.
A délutáni szekcióüléseken egyebek között a számítástechnikai felhőalkalmazások új lehetőségeit, az azokra optimalizált eszközöket és a már megvalósult felhő projektek tapasztalatait, az informatika új igénybevételi módjait, valamint az IT infrastruktúra jövőjére való felkészülés kérdéseit vitatják meg a Fujitsu legnagyobb ügyfelei és szakmai partnerei.
Kapcsolódó cikkek
- A hazai weboldalak harmada egyszerű módszerekkel feltörhető
- Háromnapos konferencia a digitális földfelszíni TV műsorszórásról és a felszabaduló frekvenciákról
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Informatikai konferencia a Kaposvári Egyetemen
- Konferencia az internet jövőjéről
- Több, mint 160 előadó a jövő heti Média Hungaryn
- Az infrastuktúra biztonsága szoros összefüggésben van az Unió versenyképességével
- Microsoft újdonságok a MIX11 fejlesztői konferencián: IE10, Kinect SDK, Phone 7, Silverligh 5, Azure...
- Mobilalkalmazások a vállalatoknál
- Business and Technology 2011 infokommunikációs konferencia Siófokon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.