Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti
A gazdasági növekedés megindulásával emelkedni fog a cégek távközlési költése, amit részben az is generál, hogy a vállalatok fejleszteni fogják az informatikai, internetes rendszereiket, amelyekhez a mostaninál több és jobb távközlési szolgáltatás is kell.
Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: a magyar piacon mintegy 350 ezer cég, nagyvállalat, mikro-, kis- és közepes vállalkozás, illetve nonprofit és állami szervezet vásárol távközlési szolgáltatást. Tavaly 228,6 milliárd forintot költöttek erre, amiből a Magyar Telekom részesedése 57,4 százalék volt. A társaságnak mintegy 200 ezer üzleti ügyfele van.
Az elmúlt években folyamatosan csökken az üzleti távközlési költés: 2008-ban még 254,5 milliárd, 2009-ben már csak 240 milliárd forintot fordítottak erre a cégek.
A Magyar Telekom az idén azt várja, hogy az üzleti szektor bővülni, élénkülni fog, nő a kkv-k költése is, részben azért, mert a nagy cégek beruházásai bevételt hoznak nekik.
Király István elmondta: a Magyar Telekomnak jó pozíciói vannak a vállalati szektorban, amit mutat az is, hogy a teljes 131 milliárd forintos üzleti mobil távközlési költésből több mint 78 milliárd forint a társaság bevétele.
A 39,6 milliárd forintos vezetékes hangpiacból 26,3 milliárd, a 29,9 milliárdos vezetékes adat piacból 16,4 milliárd, míg a vezetékes internet 28,3 milliárdos piacából 10,2 milliárd forint a Magyar Telekom bevétele. Ha azonban csak a mikro-, kis- és közepes cégeket, illetve az otthoni irodák szegmensét nézzük, ennél is jobbak a társaság részesedései - tette hozzá.
A Magyar Telekom megítélése szerint a magyar kis- és közepes szektor a válság hatására az öt évvel ezelőtti állapothoz tért vissza gazdasági teljesítményét és sikerességét nézve. A szektor cégei hosszú távú fejlesztésekben nem gondolkodnak, csak a napi, illetve rövid távú bevételeikre, nyereségükre, a készpénz-menedzsmentre koncentrálnak, miközben fontos számukra az is, hogy növeljék értékesítésüket, versenyképességüket.
A Magyar Telekom ezt felismerve arra koncentrál, hogy minél több, ezeket a vállalati igényeket kiszolgáló megoldást, szolgáltatást dolgozzon ki és értékesítsen - fejtette ki Király István. Hozzátette, hogy mivel jelentős piacról van szó, természetesen növelni akarják a részesedésüket is ebben a szegmensben.
Kapcsolódó cikkek
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
- Április 12-én lesz a Magyar Telekom közgyűlése
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.