Szakmai fórum a szoftvertesztelésről

forrás Prim Online, 2011. május 12. 20:22

Interaktív szakmai fórumot rendeztek a szoftvertesztelői szakma jelenéről, megítéléséről, az alkalmazott módszerekről és a várható új irányokról.

A szakmai rendezvények szervezésére specializálódott IIR Magyarország 2011. Május 11-én tartotta meg a Szoftvertesztelés 2011 elnevezésű konferenciát, melynek színhelyéül egy igazán dekoratív helyszín, a budapesti Boscolo Luxury Hotel adott otthont.
A konferencia előadói a szoftvertesztelés legkorszerűbb módszereit, a legújabb eszközöket és technikákat mutatták be valós példákon és esettanulmányon keresztül. Az előadók között jelen voltak a legnagyobb hazai telekommunikációs cégek (Magyar Telekom, Vodafone, Ericsson, Nokia Siemens Networks), a Budapesti Műszaki Egyetem, a HP Magyarország, az információs technológiai tanácsadással foglalkozó Capgemini, az egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó GE Healthcare, és esettanulmánnyal érkezett a Raiffeisen Bank is.

A szakmai napot a rendezvény elnöke, Stöckert Tamás nyitotta meg, aki 2007 óta a Hungarian Testing Board (Magyar Szoftvertesztelői Tanács) elnökségi tisztségét is ellátja. A szervezet egyébiránt az International Software Testing and Qualification Board (ISTQB) kizárólagos magyarországi képviseleteként működik. Előadásában Stöckert Tamás áttekintést adott a komplex tesztelési folyamatokról, ismertette a tesztelés rizikócsökkentő - és gyakran költségcsökkentő - szerepét a fejlesztési folyamatokban, valamint érdekes adatokkal szolgált a vállalatok tesztelési szokásairól. Megtudhattuk, hogy egy 2009 áprilisában készült, az érintett iparág szinte teljes spektrumát lefedő németországi tanulmány szerint a megkérdezett vállalatok mindössze 30%-a rendelkezik dedikált tesztelési részleggel, és csak 5% végeztet teszteléseket teljes outsourcing keretében.

A szoftvertesztelés általános megítélésével kapcsolatban elhangzott, hogy sokan még ma sem tekintik önálló szakmának, ugyanakkor a szoftvertesztelési tevékenység tekintélye növekszik, és a tapasztalt, magasan kvalifikált szakemberek iránti igény is egyre nő. A felsőoktatási intézményekben is egyre több helyen jelenik meg önálló szakirányként a szoftvertesztelés. Bizakodásra ad okot a hazai helyzet is, ugyanis Magyarországon 2008 óta több mint hétszázan szereztek ISTQB szabvány szerinti szoftvertesztelői képesítést a Hungarian Testing Board-nál.

Az egyedi tesztelési módszerek sajátosságait bemutató előadások között kiemelten érdekes volt Széll Szilárd (Nokia Siemens Network) prezentációja az agilis fejlesztés módszertanáról tesztelői szemmel. Az előadásokat követő szakmai beszélgetések és a rendezvény szünetei kiváló lehetőséget teremtettek a szakmai tapasztalatok megosztására, a problémás kérdések megvitatására és nem utolsó sorban a szakmai kapcsolatok ápolására.

A konferencia kulcstémái voltak:

·    Piaci Körkép - Interaktív-beszélgetés a szoftvertesztelői szakma szereplőivel
·    Az automatizált tesztelés új irányai - Az Ericsson által kifejlesztett automatikus tesztkörnyezet ismertetése
·    Agilis fejlesztés módszertana tesztelői szemmel - CI rendszer bemutatása egy valós projekten
·    Teszt-módszertan - Esettanulmány: a "Vodafone út"
·    Automatizált tesztelés többgépes környezetben - GE Healthcare Esettanulmány
·    Banki Esettanulmány - Ki mikor mit és hogyan tesztel?
·    Modell alapú tesztelés alkalmazása egy konkrét projektben - Tapasztalatok az ipari demonstrátorokon végzett tesztek alapján
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01