Görögország 10 százalékot ad el a Deutsche Telekomnak az OTE-ból
Görögország 10 százalékos állami részesedést ad el az OTE Telecom távközlési vállalatból a Deutsche Telekomnak (DT) mintegy 400 millió euróért.
A tranzakció lebonyolítása után a görög államnak 10 százalék plusz egy szavazata marad. A Deutsche Telekom részesedése 40mszázalék plusz egy szavazatra nő.
A Deutsche Telekom 2008-ban vásárol 30 százalékos részesedést angörög cégben. Akkor arról is megállapodás született, hogy a görögnállam további 10 százalékkal csökkentheti tulajdonhányadát, amit elsőkét a Deutsche Telekomnak kell felajánlani.
Az OTE közel 50 százaléka nemzetközi és görög intézményi befektetők tulajdonában van.
Az OTE a Balkán legnagyobb távközlési vállalata, közel 30 ezer embert foglalkoztat Görögországon kívül Albániában, Bulgáriában, Romániában és Szerbiában.
A cég állami tulajdonrészének eladása része a kormány 50 milliárd eurós privatizációs programjának. Ennek keretében értékesítik egyebek között a Hellenic Postbank postavállalatot és részben a pireuszi, valamint a szaloniki kikötőt, magánosítják továbbá a PPC áramszolgáltatót, az EYDAP athéni, illetve az EYATH szaloniki vízszolgáltatót.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Görögország a Deutsche Telekommal tárgyal az OTE eladásáról
- Az OTE és a Deutsche Telekom ajánlatot tesz a Romtelecom részvényeinek megvásárlására
- A Deutsche Telekom profitja 37 százalékkal esett
- Pozsonyban lesz a Deutsche Telekom új szolgáltatási központja
- Távozik a Deutsche Telekomtól a külföldi tevékenység vezetője
- A Slovak Telekom 15 százalékos állami részének tőzsdére vitelét ajánlják
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd euróért szerezheti meg a lengyel PTC-t
- Szolgáltató központot tervez a Deutsche Telekom a régióban
- Romániában az állam eladná részesedését a Romtelecomban
- Konkrét gyanú a Deutsche Telekom elnöke ellen
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.