Egyesíti kisméretű LCD gyártását a Toshiba és a Sony
A Toshiba és a Sony mobil készülékekben használt kis- és középméretű folyadékkristályos kijelző (LCD) gyártásának integrálását tervezi.
Az egyesülés célja Japán versenyképességének növelése lenne a dél-koreai és tajvani konkurenciával szemben, állami pénzek bevonásával. Az állami Innovation Network Corporation of Japan befektetési alap finanszírozásával a közös vállalat már az idén megalakulhatna a Toshiba Mobile Display Co. és a Sony Mobile Display Corp. vállalatok összevonásával.
A DisplaySearch amerikai piackutató cég adatai szerint 2010-ben a Toshiba 9 százalékos, a Sony 6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a kis- és középméretű LCD kijelzők világipacán, ami a negyedik és hetedik helyet biztosította számukra a rangsorban. A piaci részesedés puszta összeadásával a közös vállalat a világelső rangjára tenne szert, megelőzve a Sharpot.
A mobiltelefonok és a mobil számítástechnikai eszközök iránt rohamosan növekvő keresletnek köszönhetően az LCD gyártásban a kis- és középméretű panelek piaca néz a legnagyobb növekedés elé. Az éleződő világpiaci árversenyben a japán gyártók elveszítették nyereségeiket a tévékészülékekhez szükséges nagyméretű LCD panelek piacán, ezért vagy felhagytak a gyártással, vagy lecsökkentették gyártási kapacitásukat. A kis- és középméretű LCD panel gyártásban azonban megőrizték versenyképességüket.
A Toshiba új üzemet is tervez építeni az Apple iPhone készülékeihez szükséges panelek gyártására, a Sony pedig a Seiko Epson Corp. egy üzemének megvásárlásával növelte termelési kapacitását.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- A Toshiba megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyárat
- A földrengés miatt evakuálták a Sony érintett üzemeit
- Az Apple szemet vetett a Sonyra
- Mostantól hoz profitot a PS3
- Bezár a hazai Sony-gyár
- Megint árkartell miatt perelnek több elektronikai óriást
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- A Toshiba a válság ellenére növelni tudja eladásait
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.