Egyesíti kisméretű LCD gyártását a Toshiba és a Sony
A Toshiba és a Sony mobil készülékekben használt kis- és középméretű folyadékkristályos kijelző (LCD) gyártásának integrálását tervezi.
Az egyesülés célja Japán versenyképességének növelése lenne a dél-koreai és tajvani konkurenciával szemben, állami pénzek bevonásával. Az állami Innovation Network Corporation of Japan befektetési alap finanszírozásával a közös vállalat már az idén megalakulhatna a Toshiba Mobile Display Co. és a Sony Mobile Display Corp. vállalatok összevonásával.
A DisplaySearch amerikai piackutató cég adatai szerint 2010-ben a Toshiba 9 százalékos, a Sony 6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a kis- és középméretű LCD kijelzők világipacán, ami a negyedik és hetedik helyet biztosította számukra a rangsorban. A piaci részesedés puszta összeadásával a közös vállalat a világelső rangjára tenne szert, megelőzve a Sharpot.
A mobiltelefonok és a mobil számítástechnikai eszközök iránt rohamosan növekvő keresletnek köszönhetően az LCD gyártásban a kis- és középméretű panelek piaca néz a legnagyobb növekedés elé. Az éleződő világpiaci árversenyben a japán gyártók elveszítették nyereségeiket a tévékészülékekhez szükséges nagyméretű LCD panelek piacán, ezért vagy felhagytak a gyártással, vagy lecsökkentették gyártási kapacitásukat. A kis- és középméretű LCD panel gyártásban azonban megőrizték versenyképességüket.
A Toshiba új üzemet is tervez építeni az Apple iPhone készülékeihez szükséges panelek gyártására, a Sony pedig a Seiko Epson Corp. egy üzemének megvásárlásával növelte termelési kapacitását.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- A Toshiba megvásárolja a svájci Landis+Gyr műszergyárat
- A földrengés miatt evakuálták a Sony érintett üzemeit
- Az Apple szemet vetett a Sonyra
- Mostantól hoz profitot a PS3
- Bezár a hazai Sony-gyár
- Megint árkartell miatt perelnek több elektronikai óriást
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- A Toshiba a válság ellenére növelni tudja eladásait
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.