Magyarországon is komolyan számolnak a közösségi médiával
A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus szervezésében immár ötödik alkalommal szervezett e-Kultúra Konferencia előadói marketing-, PR-, jogi, pszichológiai, alkotói és felhasználói szempontból járják körül szerdán a közösségi médiát.
"A világ legnagyobb közösségi oldalának jelenleg több mint 3 millió magyarországi felhasználója van, azaz a lakosság 32,59 százalékát érinti ez az új jelenség, amely ma már túllépett azon, hogy csupán divatként tekintsünk rá. A világhálón mindenki mindenkivel kapcsolatba kerülhet, hogyha akar, és ez a lehetőség elsősorban a fiatalok életét alakítja át" - mondta el az MTI-nek
Ritter Andrea klinikai szakpszichológus, aki A fiatal személyiség és a Facebook-figyelem címmel tart előadást.
Hozzátette, hogy a fiatalok már nemcsak kapcsolattartásra használják a közösségi oldalakat, hanem az életüket is itt élik.
"A képek és egyéb személyes információk felelőtlen megosztása okozhat veszélyeket, mert ami ma kikerül az internetre, az holnap mindenki számára láthatóvá válik. Kialakul egy közös tudás azokról a dolgokról, amelyek korábban nem voltak láthatók, és ezek kockázatait a fiatalok még nem ismerik" - hangsúlyozta Ritter Andrea.
A www.livepoint.hu/ekultura címen élőben és később felvételről is megtekinthető szakmai tanácskozáson ismertetik a Magyar Nemzeti Digitális Archívum programját, bemutatják a kreatív ipar lokális gazdaságra gyakorolt hatásait.
A konferencia idén jubileumot is ünnepel, mert az első e-kultúra konferenciát tíz évvel ezelőtt, a közművelődési internetezés hőskorában rendezték.
Az azóta eltelt változásokról Lendvai Zoltán János rédicsi plébános is beszél. Szerinte már rég nem az internet jövőjével, hanem a jelenével kell foglalkozni.
"Sokan már ebben a virtuális világban élnek, ott ismerkednek, ott intéznek mindent. Az egyház is alkalmazkodni próbál az új kommunikációs eszközökhöz, többféle módon keresi a találkozási alkalmakat" - magyarázta a katolikus pap, hozzátéve, hogy az internet a kommunikáció leggyorsabb formája.
"A média szereplői közül sokan még mindig irigyek, nem ismerik el, hogy már győzött az internet" - hangsúlyozta a rédicsi plébános.
Kapcsolódó cikkek
- Lovas Lajos: hamarosan egységes portálon a magyar kultúrkincs
- Megalakult a Magyar Nemzeti Digitális Archívum
- A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
- Konferencia a boldog munkavállalók és az üzleti siker összefüggéseiről
- Magyarországon tarthatják a Digitális Föld-konferenciát
- Budapesten az EuroNanoForum konferencia, indul a Nanocsodák kiállítás
- Közösségi vásárlással a Sziget-jegy is olcsóbb
- Még negyven nap, de már 71 ezer rajongó
- Hogyan hat az egyre terebélyesedő online világ a gyerekekre és a mindennapok valóságára?
- Go Digital…? konferencia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Telefonunk biztonsága a személyes biztonságunk
Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.
A Rakuten Viber visszatér a Formula E-be
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális vezetője örömmel jelenti be, hogy az ERT Formula E csapattal kötött új partnerség révén visszatér az ABB FIA Formula E World Championshipbe.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.