Nagy adatbázisok - innovatív lekérdezések
Ezzel a címmel rendez konferenciát és Meet Off összejövetelt a Magyar Információbrókerek Egyesülete (MIBE). A tanácskozás, amely a sorban a 11. MIBE szimpózium, az adatbázisok lekérdezésének üzleti, technikai, tudásmenedzsment és közösségi vonatkozásait veszi górcső alá.
Az előadók felvetik: hogyan lehetséges az, hogy Az USA Nemzeti Óceanográfiai és Atmoszférakutató Hivatala (National Oceanographic and Atmospheric Administration) gigantikus adatbázisa ugyan elérhető az interneten, a tonhalhalász vállalkozások mégsem veszik igénybe. Felhasználják ugyanakkor annak a vállalkozásnak a weboldalát, amely ugyanezen adatokat megszűrve, könnyen érthető formában kínálják. Vagy a Weather Channelt nézik, amely ugyanezen megszúrt adatokat a tévén közli. Nincs itt valami szemléleti és gyakorlati nézőpont-különbség a felhasználók és a web-kreátorok között?
Mikulás Gábor MIBE elnök előadás-előzetesében rávilágít: kihívást jelent a hagyományos, robusztus és ellenőrzött tartalmakat kínáló adatbázis-aggregátoroknak (Ebsco, Factiva, Dialog, Elsevier stb.) az internet egyre kényelmesebb, és szellemi pezsgést vonzó felülete. Ezek a cégek sem vonhatják ki magukat a 2.0-ás eljárások hatása alól, melyben az érték-előállításhoz szolgáltató és használó egyaránt és tervszerűen járul hozzá. A jelenség előzménye pl. a connect and develop eljárás (Procter & Gamble), melyben a nagyvállalat a kutatásfejlesztésének több mint 50%-át helyezi a vállalaton kívülre. Neves eljárás az Apple-store (Apple) is, melyben a lelkes fejlesztők a cég népszerű felületén tehetik közzé alkalmazásaikat. A közösségi szoftverek üzleti modelljének kialakulásának lehetünk tanúi. A vállalat felületet és piacteret biztosít használóinak, vagy bármely érdeklődőnek. Az így bevonható kapacitás jóval nagyobb, mint a mozgósítható belső fejlesztői csapat. A fejlesztők az együttműködés által referenciához és bevételhez is juthatnak.
A konferenciáról részletesen: www.mibe.info
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországon is komolyan számolnak a közösségi médiával
- Konferencia a boldog munkavállalók és az üzleti siker összefüggéseiről
- Magyarországon tarthatják a Digitális Föld-konferenciát
- Budapesten az EuroNanoForum konferencia, indul a Nanocsodák kiállítás
- Hogyan hat az egyre terebélyesedő online világ a gyerekekre és a mindennapok valóságára?
- Go Digital…? konferencia
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- A jövő internetjéről Budapesten tanácskoznak a szakértők
- Konferencia szakembereknek a HTML5-technológiáról
- Szakmai fórum a szoftvertesztelésről
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.