Nemcsak használni - kihasználni

Fekete Gizella, 2000. május 18. 14:36
A tanácsadó, illetve piacelemző cégek kutatásaira támaszkodva ajánlotta - az e-világban már most nagy üzletet szimatolók közül elsősorban a nagy adatmennyiségeket hasznos üzleti információvá konvertálni kívánók számára - e-Intelligence megoldásait a SAS Institute Kft.
Az Info 2000-en is bemutatkozó termékegyüttesről tartott sajtótájékoztató bevezetőjében elhangzottak szerint a szervezetek ma még elsősorban az internetes infrastruktúra kiépítésére koncentrálnak, de ennek megléte - mint tudjuk - önmagában már nem jelent versenyelőnyt (nem léte viszont biztos lemaradás). Idehaza azonban már az ezen a fázison túljutottak közül is kevesen éreznek csak rá a kezük között lévő információforrás értékére, s igyekeznek a kezdetektől kiaknázni azt.

Ha ez más forrásokból érkező információk integrálására is alkalmas eszközzel történik, komoly pozíciót vívhat ki magának az a cég, amely képes ezeket megfelelően gyűjteni, rendezni és üzletpolitikáját támogatóan feldolgozni, és eme összegyűjtött bázis alapján az ügyfelei igényeire - termék vagy szolgáltatás képében - pontos és megfelelő időben érkező válaszokat adni.

A Forrest Research megfogalmazásában a legtöbb interneten megjelenő cég ma még csak a weboldalain lévő információkkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos legegyszerűbb dolgokat méri, így vezetői - üzletfejlesztési stratégia híján - többnyire sötétben tapogatóznak. Pedig a Carnation Research szerint míg idehaza 1999-ben 160 millió forintra lehetett tenni az interneten keresztüli kereskedelem értékét, egy év múlva ez mintegy meghatszorozódhat, és elérheti a 975 milliót, két esztendő múlva pedig akár 2,2 milliárd forint is lehet. S ennek haszonélvezői nyilván nem ez utóbbiak közül kerülnek majd ki.

A fentiek ellenkezőjére főként tőlünk nyugatabbra, illetve az USA-ban már bőven akad példa. Egyikük a világ legnagyobb, kizárólag a weben értékesítő autókereskedő cége, az Autotrader.com, amelynek ma havi 5 millió látogatója 100 millió weboldalelérést generál. Az üzletmenetéhez szükséges komplex információs követelmények kielégítéséhez, a nagy mennyiségű információk zökkenőmentes, folyamatos - az időszakos "hullámzásokat" is követni képes - feldolgozásának és beépítésének támogatásához a májustól már Magyarországon is hozzáférhető SAS e-Intelligence megoldásokat használja.

Az infrastruktúra-fejlesztésen túl annak megtérülő használatát is támogató alkalmazások hátterében a SAS adattárház- és adatbányászati eszközei, megoldásai állnak. Az e-Discovery - az online vásárlási szokások elemzésén keresztül megismerve a célcsoport igényeit - elsősorban a weben keresztüli valós idejű promóciók megcélzottjainak válaszadási készségét növelheti. Alkalmazói könnyebben faraghatnak a látogatóból vásárlót, mivel az általa szolgáltatott információk birtokában az eladást és a kapcsolódó tranzakciók gyors (minimális kattintást igénylő) lebonyolítását támogató weboldalak készíthetők. Így az ügyfélkör pontosabb meghatározása révén csökkenthető a számukra releváns információ, s ezáltal a weben különös jelentőséggel bíró márkahűségük növelhető. Az alkalmazás mögött a SAS előre nem látható összefüggések feltárására is alkalmas adatbányászati megoldása áll.

A WebHound névre keresztelt clickstream-analízis a különösen nagy mennyiségű webforgalom adataiból szolgáltatott elemzésekkel, standard riportokkal támogatja a weblátogatók viselkedési szokásainak ad hoc lekérdezését, amivel a látogatók vásárlási/visszatérési aránya növelhető.

Az e-Intelligence csomagban lévő IT Service Vision a SAS teljesítménymenedzsment-megoldásának továbbfejlesztett verziója, amely az e-business infrastruktúra megbízható teljesítményét - a webszervereket, a hálózatokat és a telefonrendszereket is beleértve - hivatott biztosítani. Az IT Service Vision ezek adatait tárolva és elemezve nyújt az IT-menedzsmentnek az e-business infrastruktúra használatával kapcsolatos ismereteket. A továbbfejlesztett verzió - a különböző webes log-in formátumok elérésén túl - már olyan speciális internetteljesítmény-megfigyelő eszközöket is tartalmaz, mint például a Candle eBA Service Monitor, s így alkalmazásával a hullámzó igények miatti túlterheltség elkerülhető, illetve a betörések is még időben felismerhetők.

Kulcsszavak: SAS Institute ügyvitel

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01