Nemcsak használni - kihasználni

Fekete Gizella, 2000. május 18. 14:36
A tanácsadó, illetve piacelemző cégek kutatásaira támaszkodva ajánlotta - az e-világban már most nagy üzletet szimatolók közül elsősorban a nagy adatmennyiségeket hasznos üzleti információvá konvertálni kívánók számára - e-Intelligence megoldásait a SAS Institute Kft.
Az Info 2000-en is bemutatkozó termékegyüttesről tartott sajtótájékoztató bevezetőjében elhangzottak szerint a szervezetek ma még elsősorban az internetes infrastruktúra kiépítésére koncentrálnak, de ennek megléte - mint tudjuk - önmagában már nem jelent versenyelőnyt (nem léte viszont biztos lemaradás). Idehaza azonban már az ezen a fázison túljutottak közül is kevesen éreznek csak rá a kezük között lévő információforrás értékére, s igyekeznek a kezdetektől kiaknázni azt.

Ha ez más forrásokból érkező információk integrálására is alkalmas eszközzel történik, komoly pozíciót vívhat ki magának az a cég, amely képes ezeket megfelelően gyűjteni, rendezni és üzletpolitikáját támogatóan feldolgozni, és eme összegyűjtött bázis alapján az ügyfelei igényeire - termék vagy szolgáltatás képében - pontos és megfelelő időben érkező válaszokat adni.

A Forrest Research megfogalmazásában a legtöbb interneten megjelenő cég ma még csak a weboldalain lévő információkkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos legegyszerűbb dolgokat méri, így vezetői - üzletfejlesztési stratégia híján - többnyire sötétben tapogatóznak. Pedig a Carnation Research szerint míg idehaza 1999-ben 160 millió forintra lehetett tenni az interneten keresztüli kereskedelem értékét, egy év múlva ez mintegy meghatszorozódhat, és elérheti a 975 milliót, két esztendő múlva pedig akár 2,2 milliárd forint is lehet. S ennek haszonélvezői nyilván nem ez utóbbiak közül kerülnek majd ki.

A fentiek ellenkezőjére főként tőlünk nyugatabbra, illetve az USA-ban már bőven akad példa. Egyikük a világ legnagyobb, kizárólag a weben értékesítő autókereskedő cége, az Autotrader.com, amelynek ma havi 5 millió látogatója 100 millió weboldalelérést generál. Az üzletmenetéhez szükséges komplex információs követelmények kielégítéséhez, a nagy mennyiségű információk zökkenőmentes, folyamatos - az időszakos "hullámzásokat" is követni képes - feldolgozásának és beépítésének támogatásához a májustól már Magyarországon is hozzáférhető SAS e-Intelligence megoldásokat használja.

Az infrastruktúra-fejlesztésen túl annak megtérülő használatát is támogató alkalmazások hátterében a SAS adattárház- és adatbányászati eszközei, megoldásai állnak. Az e-Discovery - az online vásárlási szokások elemzésén keresztül megismerve a célcsoport igényeit - elsősorban a weben keresztüli valós idejű promóciók megcélzottjainak válaszadási készségét növelheti. Alkalmazói könnyebben faraghatnak a látogatóból vásárlót, mivel az általa szolgáltatott információk birtokában az eladást és a kapcsolódó tranzakciók gyors (minimális kattintást igénylő) lebonyolítását támogató weboldalak készíthetők. Így az ügyfélkör pontosabb meghatározása révén csökkenthető a számukra releváns információ, s ezáltal a weben különös jelentőséggel bíró márkahűségük növelhető. Az alkalmazás mögött a SAS előre nem látható összefüggések feltárására is alkalmas adatbányászati megoldása áll.

A WebHound névre keresztelt clickstream-analízis a különösen nagy mennyiségű webforgalom adataiból szolgáltatott elemzésekkel, standard riportokkal támogatja a weblátogatók viselkedési szokásainak ad hoc lekérdezését, amivel a látogatók vásárlási/visszatérési aránya növelhető.

Az e-Intelligence csomagban lévő IT Service Vision a SAS teljesítménymenedzsment-megoldásának továbbfejlesztett verziója, amely az e-business infrastruktúra megbízható teljesítményét - a webszervereket, a hálózatokat és a telefonrendszereket is beleértve - hivatott biztosítani. Az IT Service Vision ezek adatait tárolva és elemezve nyújt az IT-menedzsmentnek az e-business infrastruktúra használatával kapcsolatos ismereteket. A továbbfejlesztett verzió - a különböző webes log-in formátumok elérésén túl - már olyan speciális internetteljesítmény-megfigyelő eszközöket is tartalmaz, mint például a Candle eBA Service Monitor, s így alkalmazásával a hullámzó igények miatti túlterheltség elkerülhető, illetve a betörések is még időben felismerhetők.

Kulcsszavak: SAS Institute ügyvitel

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz

Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást. 

2024. november 5. 10:18

Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen

Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.

2024. november 4. 17:26

A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at

A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.

2024. november 4. 15:44

Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 15:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51