Az Európai Bizottság súlyos pénzbüntetésre ítélte a legnagyobb lengyel telefontársaságot
Az Európai Bizottság(EB) 127,5 millió eurós pénzbüntetést szabott ki a Telekomunikacja Polska (TP SA) lengyel telefontársaságra piaci dominanciájával való visszaélés miatt.
Mint a lengyel média szerdán jelentette, az EB 2009 áprilisában kezdett vizsgálata megerősítette, hogy a France Télécomhoz tartozó TP SA - a legnagyobb lengyel telefontársaság - 2005 és 2009 között akadályozta alternatív szolgáltatóknak a széles sávú internethálózatához - térítés ellenében - való hozzáférést. Azért tette ezt, hogy utóbbiak ne legyenek képesek sikeresen versenyezni vele a kiskereskedelmi piacon. A TP SA ésszerűtlen feltételeket szabott, késleltette a tárgyalásokat, indoklás nélkül elutasította infrastruktúrája használatának engedélyezését, vagy hiányos tájékoztatást adott.
A pénzbüntetés a társaság 2010-es forgalmának 3,24 százalékára rúg.
A döntés nem jogerős, a TP SA közölte, hogy megfellebbezi azt.
Az Európai Bizottság döntésének ismertté válása után a TP SA részvényeinek értéke több mint 2 százalékkal esett.
Kapcsolódó cikkek
- Lengyel médiamágnás tárgyal a Polkomtel cég megvásárlásáról
- Céget vásárol a Synergon csehországi leányvállalata
- Az Ericsson megvásárolja a Telecordia mobil hálózati szoftverfejlesztőt
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- Az uniós tagállamok szigorítják a kiberbűnözőkre kiszabható büntetéseket
- Egyesíti kisméretű LCD gyártását a Toshiba és a Sony
- A Telekom Austria nem tett le a koszovói PTK távközlési cég megszerzéséről
- Lerövidítette nevét az európai OKI
- Görögország 10 százalékot ad el a Deutsche Telekomnak az OTE-ból
- Új EU-s honlap: töltse fel a történetét, akár nyerhet is!
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.