A Novell teljes felhő alapú portfóliót kínál már Magyarországon is
A palettán található termékek árazását a szolgáltatók igényeinek megfelelően alakították ki. A szolgáltatások általánosságban havidíjas konstrukciókban vehetők igénybe, de egyedi kérések alapján akár óradíjas számlázás is elérhető. A széles termékskála magában foglalja a Linuxhoz, a Biztonsághoz, a Csoportmunkához és a Rendszerfelügyelethez kapcsolódó termékeket is.
Linux óradíjért
A Novell a SUSE Cloud Program keretén belül olyan lehetőséget kínál a felhőszolgáltatóknak, melynek segítségével felhasználás-alapú SUSE Linux Enterprise Server elérést biztosíthatnak ügyfeleiknek. Ezáltal a felhasználók a már bizonyított képességekkel rendelkező SLES-t használhatják a felhőben, miközben a helyszíni telepítés során korábban megszokott kivételes támogatási és szolgáltatási szintet élvezhetik. A programban az Amazon mellett olyan cégek vesznek részt partnerként, mint a Fujitsu és az IBM.
Az Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2) szolgáltatása keretében már hónapok óta óradíjas konstrukcióban is igénybe vehető a SUSE Linux Enterprise Server 10-es és 11-es verziója. Az ajánlat a világ minden Amazon Web Services (AWS) régiójában, így Magyarországon is elérhető. A Novell széles körű üzemeltetési szolgáltatást is biztosít az AWS weboldalán keresztül, így az ügyfelek mindig a legfrissebb SUSE Linux Enterprise Server változatot alkalmazhatják, és a szolgáltatást használati időn alapuló díjazás ellenében vehetik igénybe. Az Amazon EC2 felhasználói közvetlenül a szolgáltatás weboldalán vásárolhatják meg a karbantartási előfizetést, külön licencszerződés megkötése nélkül.
A biztonságos felhő
A szolgáltatások között elérhető továbbá a Novell felhőbiztonsági megoldása, a Novell Cloud Security Service, amely egy egységes és biztonságos személyazonosság-kezelési keretrendszer kialakítását teszi lehetővé a vállalatok fizikai, virtuális és felhő alapú informatikai rendszereiben. A termék hozzáférés-kezelési, biztonsági és megfelelőségi megoldásokat kínál a felhő alapú informatikai rendszerekhez, így gyorsan és egyszerűen kiterjeszthetők a házirendek és a személyazonosság-kezelési infrastruktúrák a nyilvános felhőkre. A felhő alapú szolgáltatások szabványos felületen keresztül integrálhatóak a vállalati címtárral és így külön felhasználói adatbázis létrehozása nélkül oldható meg a felhasználók azonosítása, a jogosultságok kezelése és az egypontos bejelentkezés, a beépített audit szolgáltatások révén pedig az összes webes elérés naplózható és visszakereshető felhasználókra lebontva. A Novell ezzel az integrált, költséghatékony és egyszerűen használható csomaggal segíti a vállalatokat és a szolgáltatókat a nyilvános és a privát felhő alapú környezetek összetett biztonsági és megfelelőségi követelményeinek kezelésében.
A felhő alapú rendszerek felügyelete
A portfólió részét képezi a Novell felhő alapú környezetek felügyeletét biztosító megoldása, a Novell Cloud Manager, amely az összes vezető hypervizoron, operációs rendszeren és hardverplatformon biztosítja a felhőalapú környezetek kiépítését és biztonságos kezelését. A megoldás automatizált, munkafolyamat támogatással kiegészített igénylési rendszere egyszerűbbé teszi az új informatikai szolgáltatások üzembe helyezését. A Cloud Manager kontrollálhatóvá teszi az informatikai szolgáltatások, erőforrások és szolgáltatási szintek valós költségeit a felhőben, azon belül pedig biztonságos, a törvényi és iparági előírásoknak megfelelő IT-környezetet teremt. Az eszköz integrálható a Novell Sentinel logmenedzsment megoldással, és a beépített csatoló lehetővé teszi a felhőben elvégzett összes tevékenység teljes körű naplózását.
Az alkalmazások felügyeletéhez és felhő alapú kezeléséhez a Novell a ZENworks Application Virtualization megoldását kínálja. A termék segítségével tetszőleges kliens oldali alkalmazás virtualizálható és elérhetővé tehető, külön telepítés nélkül a felhőből, egy streaming szolgáltatás formájában.
Közösségi csoportmunka a felhőben
A kínálatban megtalálható továbbá a Novell új generációs közösségi csoportmunka-platformja, a Novell Vibe. A felhő alapú szolgáltatásként is elérhető megoldás segítségével a vállalati felhasználók minden számukra fontos információról időben értesülhetnek, hozzáférhetnek az ötletekhez, könnyedén kapcsolatba léphetnek, és együtt dolgozhatnak a vállalaton belüli kollégáikkal, valamint külső partnereikkel és ügyfeleikkel. A Novell Vibe-ot kifejezetten vállalati felhasználásra tervezték, ezért a legújabb csoportmunka-technológiák előnyeit a megfelelően szigorú biztonsági előírások betartása mellett teszi lehetővé.
A vállalati közösségi hálózatként is működő megoldás egységes adatfolyamba foglalja a felhasználók közvetlen üzeneteit, a csevegést, a blogokat, illetve a wiki-oldalakat. A Vibe Cloud egyszerű fájlmegosztást és online, valós idejű, közös dokumentumszerkesztést tesz lehetővé, ezen felül leegyszerűsíti a csoportok létrehozásának folyamatát, és a szervezeten belüli vagy kívüli együttműködők meghívását.
A Novell felhő alapú megoldásairól bővebb információ a http://www.novell.com/cloud/ oldalon érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- A Cloud Manager 2.0 segítségével már Apple készülékekről is ellenőrizhetők a felhő alapú környezetek
- SUSE Linux Dell felhőben
- A Fujitsu csökkenti a saját felhő költségeit és kockázatát
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- D-Link DIR-605L – A világ első cloud routere
- Felhőszolgáltatás – Az új üzleti modell
- Új funkciók a Windows Azure platformon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.