Biztonsági tippek e-vásárlásnál
1. Járjon utána alaposan a kiszemelt terméknek!
Győződjön meg róla, hogy a kiszemelt termék megfelel az Ön által támasztott minőségi elvárásoknak. Nézze meg alaposan a terméklapra feltöltött fotókat, a rendelkezésre álló technikai információkat, és ha hiányérzete van, ne habozzon: kérdezzen az eladótól! Bizonyos termékeknél (pl: ruhák, bútordarabok, festmények) különösen érdemes rákérdezni annak méretére, egyedi jellemzőire és az eladó által vállalt esetleges garanciákra.
2. Tudjon meg minél többet az eladóról!
A felhasználók a Vatera oldalán minden eladás és vásárlás után értékelést készítenek egymásról, így könnyen kideríthető, hogy az eladó korábbi tranzakcióival mennyire voltak megelégedve vásárlói. Ez az adott vaterás eladó "bizalmi indexének" is tekinthető; minél magasabb a sikeres, mindkét fél számára megelégedéssel zárult aukció, annál jobban megbízhat leendő partnerében. Kattintson a terméklapon a felhasználó nevére és máris olvashatja az eddigi értékeléseket!
3. Válasszon biztonságos szállítási-átvételi megoldást!
Ha megbizonyosodott róla, hogy a Vaterán található több mint 1,5 millió termék közül megtalálta azt, amit keres, és az eladót is egyértelműen megbízhatónak találja, egyeztesse az aukció indítójával, hogyan veheti át tőle az adott tárgyat. A sérülések elkerülése érdekében kiemelkedően fontos, hogy az adott terméket megfelelő módon szállítsák, így például nagyobb értékű tárgyak esetén (pl. laptop, fényképezőgép, antik tárgyak) érdemes személyes átvételre törekedni, vagy ha ez nem megoldható, igénybe venni egy megbízható futárcéget.
Kérjen olyan biztosítékokat az eladótól, amelyekkel egy esetleges félreértés esetén bonyodalmak nélkül lehet tisztázni a kialakult helyzetet! A személyes átvétel mellett például kérje el az eladó pontos címét, és ellenőrizze, hogy azon valóban elérhető-e!
4. Válasszon biztonságos fizetési megoldást!
A fizetés szintén kritikus pont; számtalan úton-módon megtörténhet a pénzügyi tranzakció, azonban ezek közül az egyik legbiztonságosabb az utólagos banki fizetés; ez különösen javasolt ismeretlen, vagy visszajelzésekkel még nem rendelkező eladó, és nagyobb értékű vagy különleges termékek adásvétele esetében. Hasonlóan biztonságos megoldást jelentenek az elektronikus fizetési szolgáltatások, amelyek segítségével az eladó nem látja a vevő bankkártya adatait. Semmiképpen ne küldjön borítékban pénzt!
5. Vigyázzon személyes adataira!
Személyes adatainak megőrzése érdekében az eladóval történő kapcsolatfelvétel során kizárólag azon információkat bocsássa a másik fél rendelkezésére, amelyek az áru átvételéhez feltétlenül szükségesek.
A kapcsolatfelvétel során soha ne adja meg jelszavát, illetve bármilyen banki, bankkártyás tranzakcióhoz szükséges személyes azonosítóját (pin kód, cv2 kód, online banking belépőkód, azonosító és/vagy jelszó). Ha valaki a fenti adatok bármelyikét kérné Öntől, kérjük, azonnal értesítse a Vatera ügyfélszolgálatát!
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- A mobiltelefonok biztonságáért
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Megalakult az Európai Néppárt Kiberbiztonsági Tanácsadó Testülete
- A Stratfor az adatvédelem megsértésének minősítette a WikiLeaks-kiszivárogtatást
- Új mobilbiztonsági megoldásokkal jelentkezett a McAfee
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (2. rész)
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (1. rész)
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.