Médiatanács: piktogramok a gyermekek védelmében

forrás Prim Online, 2011. július 12. 11:50

Nyilvános meghallgatást tartott hétfőn a kiskorúak védelmét szolgáló klasszifikációs ajánlásról a Médiatanács a hivatal Rendezvény és Oktatási Központjában. Az eseményen részt vettek a piac meghatározó médiaszolgáltatói, műsorterjesztői és érdekvédő szervezetek is. A jövő hétre születik meg a végleges ajánlás, amely az új korhatári kategóriával és a kifejezetten gyermekeknek szóló programok jelölésével is kiegészül. A gyermekbarát tartalmak „védjegyére” bárki szavazhat a Médiatanács blogján.

Az új médiatörvény hatályba lépésével módosultak a kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezések. A Médiatanács ajánlásban teszi közzé a gyermekek védelmét szolgáló korhatár-jelzéseket, illetve az azok közlésének módjára vonatkozó elveket. A Médiatanács az előkészítésbe bevonta a civil és szakmai szférát is; számos, családokkal, oktatással, gyermekvédelemmel, „gyermekmédiával” vagy ifjúsági- és rajzfilmkészítéssel foglalkozó szakember és szervezet vett részt a munkában.

A korábbi rendszerhez képest a korhatár-besorolási szisztéma átalakult. Kibővült például egy új elemmel, a hat éven aluliak számára nem ajánlott kategóriával, és a jövőben megkülönböztető jelölést kapnak a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok is.

A hatos karika megóvhatja a fiatalabb, érzékenyebb korosztályt a félelemkeltő és erőszakos médiatartalmaktól, a gyermekbarát piktogram pedig segíti a megfelelő tartalmak kiválasztását. Az új rendszer emellett a médiaszolgáltatók munkáját is segíti. A törvény a korhatár-kategóriák rendszerével biztosítja, hogy a médiaszolgáltatók helyesen tudják besorolni műsorszámaikat azért, hogy a kiskorúak a megfelelő időben a megfelelő tartalmakkal találkozzanak. A korhatár-besorolások szülők számára is lényeges támpontot jelentenek gyermekeik tévézési szokásainak kialakításában és az életkor szempontjából kritikus tartalmak hatékony kiszűrésében.

Kollarik Tamás, a Médiatanács tagja kiemelte: a hétfői konzultációt kettős céllal hirdette meg a hatóság. Egyrészt tájékoztatni kívánta az érintett piaci szereplőket az ajánlás-tervezet tartalmáról, valamint azokról a szempontokról, melyeket a tervezet készítői szem előtt tartottak munkájuk során. Másrészről a végső javaslat kialakítása előtt lehetőséget kívántak adni a piaci szereplőknek arra, hogy a hatóság elé tárják saját javaslataikat, illetve megfogalmazhassák kérdéseiket, véleményüket az ajánlás-tervvel kapcsolatban. A testület hisz abban, hogy az együttműködés teremt lehetőséget a kiskorúak hatékony védelmére és az ajánlásban foglaltak érvényesítésére is.

A meghallgatáson részt vettek és javaslatokat fogalmaztak meg a piac meghatározó médiaszolgáltatói, műsorterjesztői és érdekvédő szervezetek is. A legfontosabb újítás, hogy a Médiatanács az ajánlásban kitér majd a kifejezetten gyermekeknek szóló tartalmak lehetséges jelölésére is.

Az új, gyermekbarát védjegyre – amely vagy egy kisfiút, vagy egy kutyát vagy egy macit ábrázoló piktogram lesz – a Médiatanács blogján     
(http://mediatanacs.blog.hu) jövő héten hétfőn, azaz július 18-án éjfélig lehet szavazni.

Kulcsszavak: security jog gyerek

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14