A megfelelő szín akár 80 millió dollárt is érhet
“Ne essünk abba a hibába, hogy személyes ízlésünkre alapozzuk a színválasztást!” – hangsúlyozza a színek pszichológiájával foglalkozó Jill Morton, aki a Xerox felkérésére összeállította azt a hármas szabályrendszert, amelyet szerinte a vállalatoknak érdemes beiktatniuk a működési rendszereikbe, hogy ezzel is erősítsék cégük ügyfélmegtartó képességét.
1. Nézzük meg a színek állandósult pszichológiai hatását! Ez egyszerűbb, mint gondolnánk. Emlékezzünk csak a színek evolúciós gyökereire, a színek eredeti környezetére, mielőtt még a civilizáció jelentést adott nekik! Ha vállalatunk pénzügyi növekedéséről készítünk beszámolót, a zöld jó stratégiai választás, mert először a gyarapodó növényzet jut róla eszünkbe és a megújulás. Ügyfeleinket meggyőzhetjük, hogy cégünk megbízható, ha dokumentumunkban kék színt használunk, ami az ég színe, az egyetlen örökké jelen lévő motívum az ember életében.
2. Gondoljuk végig, melyek a saját üzletágunkban a jellemzően használt színek! Ennek a legjobb módja, ha listát készítünk a környezetünkben fellelhető ismert vállalkozásokról, és megfigyeljük az emblémáikon és marketinganyagaikon használt színeket. Ha megvannak a színek használatára vonatkozó adatok, érdemes elgondolkodni rajta, nincsenek-e ezek a színek túlhasználva. Ezután összpontosítsunk a megcélzott ügyfelekre! Ezek az emberek fogékonyabbak a megszokott színekre? Egy gyökeresen eltérő színválasztás vajon tudna új lendületet vinni üzleti kommunikációnkba? Vegyük figyelembe ezeket az eredményeket, amikor színt választunk!
3. Vizsgáljunk meg egy elfogadható alternatívát, vagy a hagyományos színektől eltérő választást! A legnagyobb márkák általában merész színeket választottak. Ha ezt saját vállalkozásunkra szeretnénk alkalmazni, gondoljuk végig, hogy egy radikális színválasztás sikeresen üzenne-e a megcélzott közönségünknek! Bizonyos esetekben a „vidám” színek, amilyen például a virító rózsaszín, kellőképpen felhívják a figyelmet egy közelgő leértékelésre vagy eseményre, de ha túlzásba visszük, ezek a „sokkoló” színek vissza is üthetnek.
A kiemelések használata egy másik módja az izgalmas és egyedi színstratégia felépítésének. A FedEx kiváló példája annak a márkaépítésnek, ami jól használja a színek örök érvényű szimbolizmusát, az alternatívákat és a kiemeléseket. A vállalat egy hagyományos zöld színt választott a szárazföldi fuvarszolgáltatásaihoz, és egy izgalmas pirosas-narancs színt a gyorsabb és hatékonyabb expressz szolgáltatásaihoz.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Windows 8 “Consumer Preview” verzió
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- A munkavégzés hatékonyságát növelő mobilalkalmazást fejlesztett a Xerox
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Volt Kodakos vezetőt igazolt a Xerox
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- A világ legnagyobb újítói között a Xerox
- Nincs több bolyongás a szenzoros parkoló keresővel
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.