A megfelelő szín akár 80 millió dollárt is érhet

forrás Prim Online, 2011. július 27. 10:10

Ezt állítják a Bing keresőmotor kék hivatkozásairól a Microsoft kutatói, akik kimutatták, hogy a kék szín vonzza leginkább az embereket. A fókuszcsoportokban különböző árnyalatú kékeket teszteltek, amiből kiderült, hogy a Bing korábban használt kékje (egy halványabb árnyalat) nem sugárzott elég megbízhatóságot. Így ahelyett, hogy újra feltalálták volna a spanyolviaszt, olyan kék árnyalatot választottak, ami jobban hasonlít a Google kékjére. A felhasználói felmérések alapján úgy becsülik, hogy a Bing új kékje 80-90 millió dollár plusz hirdetési bevételt hozhat.

“Ne essünk abba a hibába, hogy személyes ízlésünkre alapozzuk a színválasztást!” – hangsúlyozza a színek pszichológiájával foglalkozó Jill Morton, aki a Xerox felkérésére összeállította azt a hármas szabályrendszert, amelyet szerinte a vállalatoknak érdemes beiktatniuk a működési rendszereikbe, hogy ezzel is erősítsék cégük ügyfélmegtartó képességét.

1.    Nézzük meg a színek állandósult pszichológiai hatását! Ez egyszerűbb, mint gondolnánk. Emlékezzünk csak a színek evolúciós gyökereire, a színek eredeti környezetére, mielőtt még a civilizáció jelentést adott nekik! Ha vállalatunk pénzügyi növekedéséről készítünk beszámolót, a zöld jó stratégiai választás, mert először a gyarapodó növényzet jut róla eszünkbe és a megújulás. Ügyfeleinket meggyőzhetjük, hogy cégünk megbízható, ha dokumentumunkban kék színt használunk, ami az ég színe, az egyetlen örökké jelen lévő motívum az ember életében.
2.    Gondoljuk végig, melyek a saját üzletágunkban a jellemzően használt színek! Ennek a legjobb módja, ha listát készítünk a környezetünkben fellelhető ismert vállalkozásokról, és megfigyeljük az emblémáikon és marketinganyagaikon használt színeket. Ha megvannak a színek használatára vonatkozó adatok, érdemes elgondolkodni rajta, nincsenek-e ezek a színek túlhasználva. Ezután összpontosítsunk a megcélzott ügyfelekre! Ezek az emberek fogékonyabbak a megszokott színekre? Egy gyökeresen eltérő színválasztás vajon tudna új lendületet vinni üzleti kommunikációnkba? Vegyük figyelembe ezeket az eredményeket, amikor színt választunk!
3.    Vizsgáljunk meg egy elfogadható alternatívát, vagy a hagyományos színektől eltérő választást! A legnagyobb márkák általában merész színeket választottak. Ha ezt saját vállalkozásunkra szeretnénk alkalmazni, gondoljuk végig, hogy egy radikális színválasztás sikeresen üzenne-e a megcélzott közönségünknek! Bizonyos esetekben a „vidám” színek, amilyen például a virító rózsaszín, kellőképpen felhívják a figyelmet egy közelgő leértékelésre vagy eseményre, de ha túlzásba visszük, ezek a „sokkoló” színek vissza is üthetnek.

A kiemelések használata egy másik módja az izgalmas és egyedi színstratégia felépítésének. A FedEx kiváló példája annak a márkaépítésnek, ami jól használja a színek örök érvényű szimbolizmusát, az alternatívákat és a kiemeléseket. A vállalat egy hagyományos zöld színt választott a szárazföldi fuvarszolgáltatásaihoz, és egy izgalmas pirosas-narancs színt a gyorsabb és hatékonyabb expressz szolgáltatásaihoz.

 

Kulcsszavak: marketing Microsoft Xerox

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36