Megduplázódik az on-line brókerszolgáltatások száma
Az elemzés szerint jelenleg a brókercégek által az on-line kereskedelmi csatornán forgalmazott vállalati részvények forgalma a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) összes forgalmának átlagosan 0,8 százalékát teszi ki, ami az aktuális forgalomtól függően havi 5-10 milliárd forintos nagyságrendben mozog. A Carnation Research előrejelzése szerint az on-line kereskedés aránya 2001 elejére eléri a 2,1 százalékot.
Lipkovics Olga közölte azt is, hogy az összes regisztrált on-line ügyfél száma a kutatás idején megközelítette a 8000 főt. Közülük körülbelül 1500 fő végez hetente legalább egy tranzakciót, vagyis a regisztrált felhasználók valamivel kevesebb mint 20 százaléka tekinthető aktívnak.
Szekfű Ádám, a kutatás vezetője az on-line szolgáltatások előnyeként elmondta, hogy segítségükkel a brókercégek új felhasználói csoportokat érhetnek el. A jelenlegi és még potenciális új felhasználók között a munkahelyéről internetező, magas jövedelmű, fiatalabb korosztály szerepel a legnagyobb arányban. Ugyanakkor a spekulációs szándékkal vásárló kisbefektetők és az otthoni felhasználók számára ez a szolgáltatás a magas nappali távközlési díjak miatt ma még legtöbbször megfizethetetlen.
A kutatás szerint a tranzakcióikat munkahelyükről intéző felhasználók az aktív befektetők közé tartoznak, s hetente több megbízást is adnak. Számukra az internet a szolgáltatás egyszerű és kényelmes hozzáférhetőségén túl azt a lényeges előnyt is nyújtja, hogy könnyebben érhetik el a piaci információkat, s közvetlenebbül vehetnek részt a piaci folyamatokban.
Kapcsolódó cikkek
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Legális on-line valutázás
- A hazai innováció élvonalában
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Játék - Tőzsdézz okosan!
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.