Bővül az elektronikus piacterek forgalma
Az előrejelzés realitását mutatja, hogy a piac vezető aukciós e-kereskedelmi platformjai, a Vatera.hu és a TeszVesz.hu átmenő forgalma több mint 10, nettó árbevétele pedig 35 százalékkal nőtt az idén április-júniusban az előző év megfelelő időszakához viszonyítva.
A két platform közleménye szerint az aukciós portálok átmenő forgalma idén a vizsgált hónapokban megközelítette a 7 milliárd forintot, bruttó árbevétele pedig átlépte az 550 millió forintot.
A platformok a második negyedévben a felhasználói számukat 25 százalékkal, árbevételüket pedig 35 százalékkal növelték 2010 megfelelő időszakához képest.
A két oldal regisztrált felhasználóinak létszáma átlépte a 2,7 milliót, miközben a feltöltött termékek száma másfélszereződött: míg 2010 áprilisa és júniusa között 23 millió, addig 2011 megegyező időszakában több mint 34 millió árucikk fordult meg a portálok kínálatában. Hasonló növekedés figyelhető meg az aukciók számában is, az oldalakon 2010-ben 11,8 millió, 2011-ben 14,5 millió árverést számláltak a vizsgált időszakban.
A közlemény szerint megnövekedett forgalom ellenére sem nőtt a piactereken elkövetett csalások aránya. A két piacteret is tömörítő allegroup.hu Kft. az e-kereskedelem biztonsága érdekében már több éve együttműködik a rendőrséggel, amit most kiterjesztett azzal, hogy júliusában a hatóságnak átadott egy, az e-kereskedelmi bűnesetek megelőzését és felderítését segítő kézikönyvet, amit a cég biztonsági csapata készített a rendőrség segítségével.
A társaság hatékonyságát mutatja, hogy a cég oldalain a csalni próbálók több mint 90 százalékát elkapják - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Biztonsági tippek e-vásárlásnál
- Nő a vevők bizalma a kuponos vásárlás iránt
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- Telko: árakat összehasonlító portálból távközlési webáruház
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Egy e-bolt, amit azzal töltenek fel, ami nincs
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.