Ami régi, már nem kell, ami új, bizonytalan: stagnál a tévépiac

MTI Sajtóadatbank, 2011. augusztus 8. 10:00

Tavaly világszerte 252 millió új tévékészüléket adtak el, de míg korábban évről évre nőtt ez a szám, az amerikai DisplaySearch intézet legújabb felmérése szerint 2011-ben aligha fogják túlhaladni ezt a számot.

A piac gyengesége a fejlett országok érdeklődésének megtorpanásával magyarázható: az Egyesült Államokban például eddig évente 4 százalékkal nőtt az eladott készülékek száma, ám idén csak 2 százalékra lehet számítani, az Európai Unióban pedig éppenséggel 1,5 százalékos csökkenés várható.

Mindez eltörpül a japán tévégyártókra váró visszaeséshez képest: 40 százalékkal zsugorodik a piac, ami azzal magyarázható, hogy megszűnik a digitális készülékekhez nyújtott állami támogatás. A világfogyasztást a Kínában esedékes 6 százalékos növekedés sem billenti ki a stagnálásból, annak ellenére, hogy a várható 46 millió darabos értékesítéssel az ázsiai ország lesz a glóbusz első számú tévépiaca - állapította meg a párizsi Le Figaro.

2005 és 2010 között a tévékészülékek világpiacát a sík képernyős készülékekre való átállás dinamizálta. A szabad szemmel is látható fejlődés igazi előnyöket hozott a fogyasztók számára, és logikus lett volna, hogy az új húzóerőt a 3D, a három dimenziós, térhatású televízió jelenti majd.

2010-ben azonban csalódnia kellett a gyártóknak: világszerte mindössze 3,2 millió 3D-s készülék fogyott. Sokan arra számítottak, hogy a fellendülés 2011-ben indul meg, mivel fokozatosan bővül a térhatású filmek száma, ami jobban fogja motiválni a vásárlókat. A derűlátóbbak abban bíztak, hogy idén 20 millió, 2015-ben akár 100 millió kel el az új lehetőséget nyújtó készülékekből.

E piac fejlődését azonban gátolja, hogy a fogyasztók bizonytalanok a technológia megítélésében. A Samsung és a Sony úgynevezett "aktív" 3D módszerének keretében a nézéshez szükséges szemüvegeket elemekkel látták el és ezzel is "segítik" a szemet a térlátásban.   

Az LG úgynevezett "passzív" vagy "polarizált" technológiája egyszerű polarizált szemüvegeket igényel csupán, viszont jobban igénybe veszi a szemet. Míg az előbbi képminősége jobb, az utóbbi olcsóbb. Ráadásul más gyártók - köztük a Toshiba - már kilátásba helyezték a szemüveg nélkül is három dimenziót biztosító készüléket. Ez a technológia azonban még nem létezik olyan áron, amivel már eladhatóvá válna.

Kulcsszavak: trend televízió

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01