Ami régi, már nem kell, ami új, bizonytalan: stagnál a tévépiac
A piac gyengesége a fejlett országok érdeklődésének megtorpanásával magyarázható: az Egyesült Államokban például eddig évente 4 százalékkal nőtt az eladott készülékek száma, ám idén csak 2 százalékra lehet számítani, az Európai Unióban pedig éppenséggel 1,5 százalékos csökkenés várható.
Mindez eltörpül a japán tévégyártókra váró visszaeséshez képest: 40 százalékkal zsugorodik a piac, ami azzal magyarázható, hogy megszűnik a digitális készülékekhez nyújtott állami támogatás. A világfogyasztást a Kínában esedékes 6 százalékos növekedés sem billenti ki a stagnálásból, annak ellenére, hogy a várható 46 millió darabos értékesítéssel az ázsiai ország lesz a glóbusz első számú tévépiaca - állapította meg a párizsi Le Figaro.
2005 és 2010 között a tévékészülékek világpiacát a sík képernyős készülékekre való átállás dinamizálta. A szabad szemmel is látható fejlődés igazi előnyöket hozott a fogyasztók számára, és logikus lett volna, hogy az új húzóerőt a 3D, a három dimenziós, térhatású televízió jelenti majd.
2010-ben azonban csalódnia kellett a gyártóknak: világszerte mindössze 3,2 millió 3D-s készülék fogyott. Sokan arra számítottak, hogy a fellendülés 2011-ben indul meg, mivel fokozatosan bővül a térhatású filmek száma, ami jobban fogja motiválni a vásárlókat. A derűlátóbbak abban bíztak, hogy idén 20 millió, 2015-ben akár 100 millió kel el az új lehetőséget nyújtó készülékekből.
E piac fejlődését azonban gátolja, hogy a fogyasztók bizonytalanok a technológia megítélésében. A Samsung és a Sony úgynevezett "aktív" 3D módszerének keretében a nézéshez szükséges szemüvegeket elemekkel látták el és ezzel is "segítik" a szemet a térlátásban.
Az LG úgynevezett "passzív" vagy "polarizált" technológiája egyszerű polarizált szemüvegeket igényel csupán, viszont jobban igénybe veszi a szemet. Míg az előbbi képminősége jobb, az utóbbi olcsóbb. Ráadásul más gyártók - köztük a Toshiba - már kilátásba helyezték a szemüveg nélkül is három dimenziót biztosító készüléket. Ez a technológia azonban még nem létezik olyan áron, amivel már eladhatóvá válna.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Az internet növeli a gazdaság teljesítményét és segít a munkaerő megtartásában
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Feljövőben a digitális videótárak
- 70 millió forintos támogatás közösségi rádiók és televíziók számára
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Tavaly novemberben tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.