Harminc százalékkal nő az idén a call center piac

MTI Sajtóadatbank, 2000. május 31. 11:52
A szakértők által tavaly ötmilliárd forintosra becsült magyar call center piac az idén mintegy 30 százalékkal nő, majd 2001. és 2003. között újabb 3,5-4 milliárd forintos eladásra számítanak az elemzők.
Az Alcatel Hungary Kft. keddi budapesti call center szemináriumán Klézli Ferenc, a Kinet Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a magyarországi piacon 53 százalékos részesedéssel a Lucent Technologies Magyarország Kft. az első, míg a második 18 százalékos részesedéssel a Kapsch Telecom Kft. Tizenegy százalékos részesedéssel harmadik az Alcatel, míg a Siemensnek és az Ericssonnak 6, illetve 3 százalékos hányad jut a piacon.

Az eseményen Bánffy Miklós, az Alcatel támogatási csoportvezetője kifejtette, hogy megjelent a call centerek új generációja, a contact center, amely egy új ügyfélkapcsolat-gondozási rendszeren az angol nevén Customer Relationship Managementen (CRM) alapul. A CRM nagy előnye, hogy lehetővé teszi az ügyfelek rugalmasabb és magasabb színvonalú kiszolgálását.

A call, illetve contact centerek különösen az olyan cégek munkáját teszik könnyebbé, amelyeknek sok ügyfelük van, így például a pénzintézetekét, és a közszolgáltatókét. A felmérések szerint ezeket a központok Magyarországon is egyre nagyobb számban telepítik, hiszen az emberek nem szeretnek sorban állni ügyeik intézésekor.

Klézli Ferenc elmondta: Magyarországon jelenleg mintegy 4.200 call center ügyintéző dolgozik, akik a munkaképes korú lakosság 0,14 százalékát teszik ki. A fejlett országokban ez az arány jóval magasabb: Portugáliában 0,4 százalék, Németországban 0,9 százalék, míg Angliában és Írországban 1,3 százalék.

A Kinet Kft. előrejelzése szerint hamarosan Magyarországon is változik a helyzet, s 2003-ban már a munkaképes korú lakosság 0,35 százaléka, azaz 10-11 ezer alkalmazott dolgozik majd call center ügyintézőként. Klézli Ferenc úgy vélte, hogy a jövőben a kereskedők, a nyugdíj- és egészségbiztosítók, valamint a turizmus és a szórakoztató ipar területén is használják majd a szóban forgó központokat, amelyek segítségével már nemcsak telefonon, hanem az interneten keresztül is elérhetik az ügyfelek a vállalatokat.

Kulcsszavak: +fontos trend call center

Rename Master 3.18

Sok fájl átnevezése eléggé fárasztó munka, ezért is nagy segítség ez az ingyenesen használható, remekül testre szabható szoftver, amely nagy mennyiségű állományok csoportos és gyors átnevezésére használható.

2024. május 18. 17:27

Password Cracker 4.8.2.567

Elfeledett jelszavaink visszaszerzésében nyújt hathatós segítséget ez az apró és nagyon egyszerűen használható alkalmazás. Csupán a csillagokkal, vagy más karakterekkel kitöltött jelszómező fölé kell húzni az egerünket, és máris láthatjuk az eredményt.

2024. május 18. 17:24

Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca

Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.

2024. május 18. 15:27

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59