Vodafone-célok: terjeszkedés és új szolgáltatások bevezetése
A jelentés szerint a vállalat rohamléptekkel fejlődött, mióta tavaly júniusban összeolvadt az amerikai AirTouch Communications Inc.-vel. Az ügyfelek száma világszerte 39,1 millió volt részesedésarányosan, 54 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Nagy-Britannián kívül Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 71 százalékkal nőtt az előfizetők száma, 15,6 millióra, a működési profit pedig 34 százalékkal 1,321 milliárd fontra emelkedett e térségekből. Az Egyesült Államokban és a csendes-óceáni térségben 14,7 millió előfizetőjük volt az üzleti év végén, 45 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Nagy-Britanniában az egy előfizetőre jutó bevétel évi 305 fontra csökkent az előző évi 378 fontról, mert mind többen használják a feltölthető kártyákat.
A stratégiai cél most a további számszerű és földrajzi terjeszkedés, és új szolgáltatások bevezetése - írták -, azért, hogy a mobilszolgáltatás minden téren helyettesíthesse a fogyasztók választása szerint a vezetékes szolgáltatást. A Vodafone 10 milliárd font adóssággal fejezte be üzleti évét, és jelenleg már 17 milliárd fontnál tart. A keddi jelentés szerint jövő március végéig ismét 10 milliárd fontra akarják leszorítani az adósságot, a brit Orange mobilszolgáltató eladásából, továbbá az olasz vezetékes szolgáltató Infostrada szeptemberi és a német Arcor vezetékes szolgáltató valamivel későbbi tőzsdei kibocsátásából, továbbá a francia Cegetel-részesedés értékesítéséből. Ám az év közepéig még nőni fog az adósság a brit és a többi európai UMTS-koncesszió költsége miatt.
Az éves üzleti beszámoló szerint március 31-én a Vodafone-Airtouchnak világszerte 39,1 millió előfizetője volt, 13,5 millióval több az előző évinél. Nagy-Britanniában, ahol 8,8 millió előfizetőt tartanak számon, 3,2 millióval nőtt a Vodafone ügyfélköre egy év alatt.
Chris Gent, a Vodafone elnöke a BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy az Orange eladásából keletkezett forrásokból a Vodafone további európai terjeszkedési programját fogják finanszírozni, elsősorban a német és az olasz piacon indul harcba a harmadik generációs mobilhálózatokra kiírt koncesszió-árveréseken.
Gent cáfolta a hét végi brit sajtóban megjelent értesüléseket, hogy cége Londonból Dublinba akarná áttenni a székhelyét, mert az áprilisban indult új brit költségvetésben a vállalkozási adó módosításai hátrányosan érintik a brit földön bejegyzett vegyes vállalatokat.
Piaci elemzők szerint a harmadik brit mobilszolgáltató, az Orange eladása ösztönzőleg hat más nagy európai szolgáltatók terjeszkedési szándékára. A KPN holland cég, amely a japán NTT Docomo támogatásával a France Telecom riválisa volt az Orange-ért vívott küzdelemben, most a spanyol piacra tart, és megújítja tárgyalásait az együttműködésről a Telefónicával. A skandináv piacon aktív Telia és a Sonara is az európai piacok felé fordul majd.
Kapcsolódó cikkek
- A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- Erős harmadik negyedév a Vodafone-nál
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Vodafone első üzleti félév: már nyereség a tavalyi veszteség helyett
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.