A közösségi marketing rákfenéje a közösségben elkövetett csalás

forrás Prim Online, 2011. szeptember 5. 12:47

Egy nagy magyar bank közösségi oldalán indított kampányával pukkadt a lufi és derült fény azokra a lájk-manipuláló csoportokra, akik a közösségi oldalakon, amúgy a promóciós szabályoknak megfelelően indított nyereményjátékokat elcsalják, a fődíjakat megnyerik és egymás közt kisorsolják - hívta fel a marketing szakma figyelmét a marketinghir.hu hírportál.

 

 

 

"Egy ilyen zárt kört néhány leleményes magánszemély hív életre és 1-2 hét alatt akár több ezresre is tudnak duzzasztani egy közösségi csoportot. A cél, hogy az aktív tagoknak (ezt is figyelik) meghatározott játékokra (ezt általában a csoport “vezetői” adják meg) szavazni kell. Mivel a csoport nagy létszámmal, koncentráltan szavaz egy versenyre, majdnem biztos, hogy megnyerik a versenyt. Az így megnyert ajándékot pedig már egymás közt sorsolják ki. Aki egy kicsit is ért a matekhoz, az pedig ki tudja számolni, hogy mennyivel több esélye van egy nyerésnek, ha egy ilyen zárt körbe kerül a “szétosztás” – ráadásul úgy, hogy az ilyen csoportban lévő személyeknek általában több profiljuk is van – nem ritkán több tucat(!)." - magyarázza Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

"A marketingesek, a kampányt kitalálók és végrehajtók persze joggal érezhetik magukat becsapva, mert minőségi lájkolásokat, megtérülést, indirekt módon értékesítés-növekedést várnak és nem pedig egy irányított lájkcsoportot, akik adott vezényszóra rajongói lesznek az adott oldalnak/eseménynek és soha többet nem néznek az oldal felé." - teszi hozzá a közösségi oldalakon futó kampányokkal is foglalkozó szakember.

Hogy mi a megoldás? A szakma egyelőre nem tudja. Szakmai szervezetek, csoportok és klubok már aktívan foglalkoznak a helyzet kezelésével illetve a probléma felszámolásával, de még nincs működő megoldás. Amiben talán mindenki (még a konkurensek is egyet értenek) az az, hogy minél tovább és minél több ilyen csoport létezik, annál nagyobb károkat szenved el a közösségi média marketing Magyarországon.

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32