A közösségi marketing rákfenéje a közösségben elkövetett csalás
Egy nagy magyar bank közösségi oldalán indított kampányával pukkadt a lufi és derült fény azokra a lájk-manipuláló csoportokra, akik a közösségi oldalakon, amúgy a promóciós szabályoknak megfelelően indított nyereményjátékokat elcsalják, a fődíjakat megnyerik és egymás közt kisorsolják - hívta fel a marketing szakma figyelmét a marketinghir.hu hírportál.
"Egy ilyen zárt kört néhány leleményes magánszemély hív életre és 1-2 hét alatt akár több ezresre is tudnak duzzasztani egy közösségi csoportot. A cél, hogy az aktív tagoknak (ezt is figyelik) meghatározott játékokra (ezt általában a csoport “vezetői” adják meg) szavazni kell. Mivel a csoport nagy létszámmal, koncentráltan szavaz egy versenyre, majdnem biztos, hogy megnyerik a versenyt. Az így megnyert ajándékot pedig már egymás közt sorsolják ki. Aki egy kicsit is ért a matekhoz, az pedig ki tudja számolni, hogy mennyivel több esélye van egy nyerésnek, ha egy ilyen zárt körbe kerül a “szétosztás” – ráadásul úgy, hogy az ilyen csoportban lévő személyeknek általában több profiljuk is van – nem ritkán több tucat(!)." - magyarázza Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.
"A marketingesek, a kampányt kitalálók és végrehajtók persze joggal érezhetik magukat becsapva, mert minőségi lájkolásokat, megtérülést, indirekt módon értékesítés-növekedést várnak és nem pedig egy irányított lájkcsoportot, akik adott vezényszóra rajongói lesznek az adott oldalnak/eseménynek és soha többet nem néznek az oldal felé." - teszi hozzá a közösségi oldalakon futó kampányokkal is foglalkozó szakember.
Hogy mi a megoldás? A szakma egyelőre nem tudja. Szakmai szervezetek, csoportok és klubok már aktívan foglalkoznak a helyzet kezelésével illetve a probléma felszámolásával, de még nincs működő megoldás. Amiben talán mindenki (még a konkurensek is egyet értenek) az az, hogy minél tovább és minél több ilyen csoport létezik, annál nagyobb károkat szenved el a közösségi média marketing Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Infografika – új műfaj a reklámozásban
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
- Tartózkodási helyre történő targetálás a Facebookon
- Sicontact: új marketingstratégiához új emberek
- Egy hatékony nap - 5. Keresőmarketing nap
- Újabb QWERTY-s Facebook mobil érkezik - Motorola Motokey Social
- Offenzívában a magyarországi közösségi vásárló oldalak
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.