Művészeti és műszaki alapképzés
A műszaki megoldások iránt fogékony diákoknak a Xerox „Karrier az iskolából” programja olyan szakmai lehetőséget kínál, amely révén a tanulók, miután elsajátítják a szükséges művészeti és műszaki alapokat, valódi digitális szakemberekké válhatnak.
A „Karrier az iskolából” program végigjárja a digitális nyomdai folyamat minden lépését, a nyomdai előkészítéstől kezdve a tervezési és tördelési feladatokon, a fotóretusáláson és a dinamikus adatok használatán át egészen a nyomdagépek kezeléséig.
Az osztályteremben megtanult alapokat a diákok az iskola házinyomdájában tudják kipróbálni, ahol direkt-marketing anyagokat, plakátokat, füzeteket és katalógusokat nyomtatnak a Xerox digitális berendezéseit, illetve munkafolyamat-kezelő szoftverét használva.
A kezdeményezés máris nagy népszerűségnek örvend a bekapcsolódó intézményekben főleg annak köszönhetően, hogy általa a diákok naprakész grafikai - művészeti ismereteket szerezhetnek, és megtehetik első lépéseiket a karrierépítés útján. A Xerox programjának sikerét jelzi az is, hogy az abban résztvevő iskolákban jelentősen javult az órákon való részvételi arány és csökkent az iskolaelhagyók száma.
A „Karrier az iskolából” programon túl a Xerox számos más képzést is támogat, amelyek a tudományos, műszaki, mérnöki és matematikai oktatás (röviden: TMMM) fejlesztését célozzák meg.
Kapcsolódó cikkek
- Százmilliós informatikai fejlesztés szekszárdi iskolákban
- Az 50 legjobb weboldal – oktatás
- Egységes közigazgatási levelezőrendszer Floridában
- Dux László: az informatika a felsőoktatás sikerágazata
- Változás a Xerox igazgatótanácsában
- Trendkövető tanár-továbbképzés a Microsoftnál
- IT fejlesztés egy miskolci református iskolában
- Informatikai fejlesztés a paksi iskolákban
- Európai felvásárlásba fogott a Xeroxhoz tartozó ACS
- Informatikai tudáspróba a zalaegerszegi Apáczai könyvtárban
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.