Mi az Angry Birds sikerének titka?

forrás Prim Online, 2011. szeptember 13. 13:55

10 éve a GameBoy vagy a Tamagochi volt a menő, most a „mérges madarak” hasítanak. Az Angry Birds és hozzá hasonló, alkalmi játékosokat célzó, több milliós rajongótáborral bíró mobilos játékok titka az egyszerűségben, a szerethető karakterekben, az érintőképernyő térhódításában és a közösségeket összehozó erőben rejlik.

Szárnyaló sikerek

Magyarországon az érintőképernyős okostelefonokra letöltött alkalmazások jelentős hányada játék. Az ilyesfajta játékok sikerének titka az egyszerűség, mértéke pedig a letöltések száma. „A siker fogalmát az Angry Birds fogalmazta újra: a mérges madarak miatt emberek milliói kapják elő okostelefonjukat a buszon vagy a villamoson minden nap.”- mondja Korsós Milán, Kitchen Budapest fejlesztő csapatának vezetője. Az Angry Birds vitathatatlanul történelmet írt: a játék első, ingyenes verzióját 11 millióan töltötték le iPhone-jukra, a fizetős verzió pedig több mint 10 millió embert szórakoztat világszerte. A játék sztorija pedig meglehetősen egyszerű: a zöld malacok ellopják a madarak tojásait, amit a szárnyasok nem díjaznak. Harcba szállnak, és csúzliból kiröppenve egy-két jól célzott lövéssel leterítik a zöld ellenségeket.

„Mivel az érintőképernyőn sokkal könnyebb játszani, mint billentyű-kombinációkat memorizálva konzolokon vagy PC-ken, ezért azok is kipróbálják a mobilos játékokat, akiket korábban semmilyen számítógépes verzió nem kötött le.”- fejtegeti a siker titkát Folyó Gergely, a Gamekapocs.hu szakértője.  Olyan gamerek is újra kedvet kapnak, akik nem játszottak PC-n, de lehet, hogy korábban zsebben hordták a GameBoy-t vagy a Tamagochi-t. A T-Mobile e témában végzett kutatásának* adatai szerint az okostelefonnal rendelkezők közül a legtöbben játékalkalmazásokat töltenek le a telefonjukra, így egyre kevésbé meghökkentő, hogy két tanóra közt a szünetben, orvosi váróban, vagy akár tárgyalásra menet a liftben madarakat kilövő emberekkel találkozunk. „A játékletöltések aránya az okostelefonnal rendelkezők körében megközelíti az 50 százalékot, míg az igen népszerű közösségi alkalmazások csak 27,7 százalékot tesznek ki. Az okostelefonra letölthető játékalkalmazások használata a fiatalok (16-29 évesek) körében a legjellemzőbb.”-világít rá a legújabb adatokra Király István, a Telekom marketing vezérigazgató-helyettese.
 

 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01