Cloud Computing Konferencia
A fenti számokból világosan látszik, hogy a felhő számítástechnika az informatika egyik leggyorsabban fejlődő területe, ami alapjaiban érinti a vállalati informatikát és benne a CIO szerepét. A felhő modellek hasonló mértékű változás lehetőségét teremtik meg az informatikában, mint amilyen a zeneiparban, a médiaiparban, a tartalomszolgáltatásban vagy a reklámiparban a szemünk előtt zajlik. Ugyanakkor a magán felhő megoldások megjelenésével létrejött, - a nyilvános felhő megoldások mellett - az a hiányzó láncszem, ami a felhő informatikai modelljét értelmezhetővé és alkalmazhatóvá teszi a vállalatok széles körében a nagyvállatoktól a kisvállalatokig. A trendet az informatikai megoldásszállítói oldalon is egyre több vállalat erősíti a cloud megoldások kifejlesztését és felkarolását célzó stratégiai döntéseivel.
Az IDC Cloud Computing Konferencia a legújabb fejlődési irányok megjelenítésével, a hazai piacon elérhető megoldások bemutatásával és esettanulmányok segítségével áttekintő képet ad a magán és nyilvános felhő magyarországi aktualitásáról. A konferencia a megoldásszállítók és a hazai cloud felhasználók tapasztalatain keresztül választ ad arra a kérdésre, hogy milyen módon tudják hasznosítani a vállalatok a SaaS, PaaS, IaaS, mashup alkalmazások és a cloudban modellekben összpontosuló technológiai és üzleti innováció előnyeit. Ezek azok a modellek, amelyek “komoditizálják” az IT funkciók bővülő körét, alkalmazkodóvá és rugalmas költségűvé teszik az informatikát és végül lehetővé teszik a szervezeteknek, hogy ne az IT költségvetésük mérete alapján, hanem ötleteik ereje és tehetségük által felülmúlják az innováció és a megvalósítás terén versenytársaikat.
A résztvevő cégek- és az elhangzó előadások száma alapján bizton állítható, hogy az IDC egész napos Cloud Computing rendezvénye, az egyik legjelentősebb hazai seregszemléje a számítási felhővel foglalkozó cégek megoldásainak. A konferencián szakértői-, megoldásszállítói- és esettanulmányi előadások, ill. kerekasztal beszélgetés során ismerkedhetnek meg a legújabb trendekkel és modellekkel a résztvevők, akik között egy három fős Duna-kanyar feletti sétarepülés kerül kisorsolásra.
Az IDC Cloud Computing Konferencia a következő fő témákra fókuszál:
- Számítási felhő: előnyök és kockázatok
- Hol tart és milyen irányba fejlődik a számítási felhő Magyarországon?
- A számítási felhőt támogató üzelti igények
- Magán és nyilvános felhő: hol, mikor, melyiket?
- SaaS, PaaS, és IaaS
- Privát, nyilvános, és hybrid felhő
- Út a felhőbe: peremfeltételek, módszertanok, tapasztalatok
- Magán felhő infrastruktúrák bevezetése
- Biztonság és törvényi megfelelés a felhőben
- Cloud felhasználó magyar vállalatok tapasztalatai
- A felhő használatának hatása az informatikai szervezetre és folyamatokra
További információk és regisztráció: www.idchungary.hu
Kapcsolódó cikkek
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
- Budapesten tartja éves konferenciáját a Nemzetközi Távközlési Társaság
- Vállalatokat, országokat zsarolhatnak a kiberbűnözők
- Tíz nap múlva Hactivity, húsz nap múlva ITBN
- Ezer résztvevőt vár Budapestre a térség legnagyobb hacker-konferenciája
- Technológiáról, piacról, emberekről szól az idei IVSZ MENTA
- Telekonferencia a biztonságról
- Európa a méltó öregkorért
- Cloud.hu: felhőszolgáltatás kis- és középvállalatok számára
- Felpörög az etikus hackervilág – Hacktivity 2011
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.