Iszapömlés - Informatikai mintaprogramot indítanak a devecseri Rotary Házban
Informatikai mintaprogramot indít a Pannon Egyetem és a Rotary Club Devecserben, ahol a katasztrófa évfordulóján, kedden átadták a jótékonysági egyesület kezdeményezésére mintegy hatvanmillió forint értékű adományokból felépített Rotary Házat.
Mint azt Beltz Zoltán, a veszprémi Rotary Club elnöke az MTI-vel közölte, szervezetük a tragédiát követően gyűjtésbe kezdett, és az azonnali több száz élelmiszercsomag kiosztásán túl a céljuk a környék lakóinak hosszú távú segítése volt. Ennek keretében mindössze öt hét alatt felújították a kulturális és oktatási központnak helyet adó kétszintes műemlékjellegű épületet Devecserben.
Beltz Zoltán tájékoztatása szerint a többfunkciós épület felújításához szükséges összeg nagyobb részét, mintegy negyvenmillió forintot a Rotary Club osztrák, német és svájci társszervezeteitől, 10 millió forintot a Veszprém környéki vállalkozók adományaiból gyűjtöttek össze. A 350 négyzetméteres központ megvalósulásához a devecseri önkormányzat 10 millió forintot nyújtott.
A Pannon Egyetem közlése szerint a Rotary Házban a világon egyedülálló kezdeményezéssel Digitális Devecser címmel a katasztrófa évfordulóján elindították az informatikai mintaprogramot, amelynek keretében a település lakosainak és vállalkozásainak segítenek a korszerű és versenyképes informatikai tudás megszerzésében.
A digitális írástudás hiánya okozza a kisvállalkozások és a munkaerő versenyképességének hiányát, a devecseri mintaprogram szakmai hátterét (oktatást, kutatást és innovációt) a Pannon Egyetem biztosítja - idézi a közlemény Friedler Ferenc rektort.
Terveik szerint az együttműködés keretében részt vesznek a település által jóváhagyott fejlesztések lebonyolításában, és kidolgozzák a hozzá kapcsolódó pályázatokat. A Pannon Egyetem és a Rotary Club képzési programokat is szervez majd a helyi lakosok és vállalkozások számára a digitális írástudás elsajátítására - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Digitalizált változatban jelent meg Arad és az egykori vármegye monográfiája
- Elaludták a nők a digitális forradalmat?
- Már több mint félmilliárd kínai internetezik
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- Sztároktatók a Stanford Egyetemen - Virtuális, mesterséges, mégis 58 ezren akarják
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
- NJSZT - Máltai Szeretetszolgálat: összefogás a digitális írástudásért
- Digitális forradalom zajlik a filmkészítésben
- Több száz számítógépet kapnak soproni iskolák
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.