Egyre megbízhatóbbak a webshopok
Nem a karácsonyi árukészletek növekedését, hanem a honlapján keresztül elérhető webshopok minőségét, színvonalát tesztelte próbavásárlással az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál. Az eredmények meggyőzőek, egyben megnyugtatóak: a shopok többsége, komolyan véve a kutatás alapján tett év eleji javaslatokat, fejleszti szolgáltatásait. Ezt mutatják az eredmények is: majdnem egyharmadával nőtt az „Olcsóbbat 100% megbízható bolt” elismerést kivívó internetes áruházak száma.
Júliusban kezdődött és szeptemberben ért véget az „Olcsóbbat 100% megbízható bolt” kutatás”. A százegy webshopból végül 72 kapta meg a megbízható bolt címet. A tavaszi felméréshez hasonlóan ismét egy független kutatócég, a SMart Research International tesztelt összesen százegy webshopot, tizenhat fő területen, próbavásárlásokkal. A kutatás három hónapon keresztül zajlott.
A teszt során egyértelműen látszik: vannak gyakorlatilag problémamentesnek tekinthető területek. A kutatásban szereplő webshopok mindegyikében jól működő termékkereső segíti az oldalon való tájékozódást, keresést, s a honlapok nagy többsége megjelenésében színvonalas és bizalomkeltő. Az oldalon feltüntetett termékekről kielégítő és informatív leírások és képek állnak rendelkezésre.
A webshopok többségét nem érheti kritika a kiszállítást illetően sem: a kiválasztott termékek rendben és időben megérkeztek, és az eladók jellemzően a szállítólevélről, számláról sem feledkeztek el.
Azok, akik nem jutottak be a kitüntetettek közé, javarészt a visszaküldött termékek árának visszafizetésén véreztek el: vagy jóval a törvényi határidőn túl, vagy egyáltalán nem fizették vissza a vásárlóknak a termék árát. (Fontos elmondani, hogy a hiba hátterében nagy valószínűséggel nem rosszindulat, hanem adminisztrációs hiba áll, így ezt a boltok nagyobb odafigyeléssel hatékonyan tudnák orvosolni a problémát.) Egyértelműen látszik azonban a javulás az áprilisi kutatással szemben, ami azt bizonyítja, hogy az online üzletek folyamatosan törekszenek szolgáltatásaik javítására.
A kitűnő eredménnyel vizsgázó 36 webshop, és a többi „Olcsóbbat 100% megbízható bolt” címet megszerző üzletek növekvő száma, illetve a többiek törekvése a feltárt hibák kijavítására azonban mindenképpen bíztató. Úgy tűnik, hogy webes vásárláskor évről évre egyre nyugodtabban kattinthatunk Magyarországon is.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- IMAGES: iPad-fotóalkalmazás és album a Sanomától
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Játékboltot nyitott az Origo
- Új vezető a Kirakat.hu és az Olcsobbat.hu élén
- Webit-díjas lett a Story magazin iPad-es digitális kiadása
- Elektronikai webáruház lett az Ország Boltja
- Az online vásárlók még mindig félnek bankkártyával fizetni
- Apple webshop immár Magyarországon is
- Kövesdi Péter a Hír24 új főszerkesztője
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.