Szlovákia lakosságának háromötöde aktív internethasználó

MTI Sajtóadatbank, 2011. november 2. 08:34

Szlovákia lakosságának háromötöde, 59,2 százaléka, aktív internethasználó, tehát havonta legalább egy alkalommal valamilyen célra használja a világhálót, vagyis lényegében ugyanaz a helyzet, mint 2010 tavaszán volt.

A TNS Slovakia ügynökség országos felmérése szerint valamivel ritkábban a lakosság 2,3 százaléka használja az internetet, míg 38,5 százaléknak egyelőre semmiféle tapasztalata nincs a világhálóval. A felmérés eredménye reprezentatívnak tekinthető, mert országos mintán készítették 1006 tizenöt évesnél idősebb személy megkérdezésével.
 
Az átlagosnál aktívabb internethasználók a 39 éven aluli emberek, a magasabb végzettséggel rendelkező egyének, illetve Pozsony és környékének lakói. Az átlagosnál kevésbé használják a világhálót az 50 éven felüliek, illetve az alacsonyabb végzettségűek. 
 
Az aktív internetezők döntő többsége - 93 százalék - otthonában szörföl a világhálón. Munkahelyén a netet a megkérdezettek 33,2 százaléka használja rendszeresen, 20,6 százalék barátoknál vagy ismerősöknél, míg 18,5 százalék többnyire az iskolában netezik. 
 
Az internettel nem rendelkezők 17,5 százaléka azt nyilatkozta, hogy egy éven belül szeretne rákapcsolódni a világhálóra. Ennek a csoportnak több mint fele - 52,7 százalék - viszont azt állította, nem érzi szükségét az internetnek, és egyáltalán nem is tervezi bevezetését lakásába.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14