A Cellum csatlakozott a Magyar Mobil Tárca Egyesülethez
A társaság mobil biztonsági minősítő szervezet létrehozására tett javaslatot
Magyarországon is egyre több területen alkalmazzák a hagyományos fizetési megoldások helyett a mobil fizetési eszközöket, és ezen belül is a világszerte gyorsan terjedő NFC technológiát. A készpénzkímélő technológia elterjesztése, sztenderdizálása, széles körű megismertetése érdekében a legnagyobb piaci szereplők létrehozták a Magyar Mobil Tárca Egyesületet, amelyhez a Cellum csoport is csatlakozott. A mobilfizetési megoldásokat fejlesztő cégcsoport az egyesület pénteki tanácskozásán egy mobil biztonsági minősítő központ létrehozását kezdeményezte, amely a gyorsan fejlődő mobil fizetési alkalmazások biztonsági ajánlásainak kidolgozásával és tanúsításával foglalkozna a jövőben.
A Magyar Mobil Tárca Egyesület júliusban jött létre, a három magyar mobilszolgáltató mellett az OTP, a MasterCard és a SuperShop összefogásával. Az egyesület legfontosabb célja az innovatív NFC (azaz közeli kapcsolaton alapuló rádiófrekvenciás kommunikáció) technológiára alapuló fizetési megoldások és szolgáltatások hazai elterjedésének előmozdítása. Az NFC szolgáltatások mögötti elgondolás az, hogy minden olyan kártya és készpénz helyettesítő fizetőeszköz, amelyet most a tárcánkban tartunk, a közeljövőben beépülhet a telefonokba.
A civil szervezet az ezzel kapcsolatos szakmai irányelvek kialakítását és betartatását, a szakmai színvonal biztosítását és a technológia mögött lévő platform sztenderdizálását tűzte ki célul. Az egyesület a gazdasági fejlődés előmozdítása érdekében részt kíván venni a készpénzkímélő innovatív megoldások elterjesztésében; és ennek érdekében feladatának tekinti a lakosság és az üzleti szféra minél teljesebb körű edukációját, a hazai pénzügyi kultúra fejlesztését.
A Cellum azért csatlakozik a Magyar Mobil Tárca Egyesülethez, mert az NFC-technológia legrégebbi magyarországi fejlesztőjeként úgy látja, hogy szükség van egy olyan szakmai fórumra, amely a mobil fizetés gyors terjedésével egy időben az önszabályozás eszközeivel segíti elő az ügyfelek adatainak és pénzének védelmét. Inotay Balázs, a Cellum stratégiai igazgatója a civil szervezet pénteki tanácskozásán javaslatot tett rá, hogy az egyesület hozzon létre egy mobil biztonsági minősítő központot, amely a mobil fizetési alkalmazások biztonsági ajánlásainak kidolgozásával, és tanúsításával foglalkozik. A szakember kezdeményezte azt is, hogy az egyesület ennek érdekében ültesse egy asztalhoz mindazokat a cégeket, amelyek jelentős szerepet visznek a magyarországi mobil fizetésben, illetve informatikai biztonság témában.
A Cellum az elmúlt két évben nagy energiát fordított a biztonságos NFC technológia fejlesztésére, s ennek eredményét, egy világújdonságnak számító fejlesztést az iparág nemzetközi seregszemléjén, a franciaországi NFC Word Congress-en mutatta be. Az NFC CellLink névre hallgató új termék ötvözi a mobil-független NFC-kártya és az NFC-képes mobiltelefon előnyeit. Az innováció lényege, hogy a mobilkészülék egyfajta „adathidat” hoz létre a központi számla kezelő és a kártya között. Az alkalmazás "technológia-független": azaz nem függ sem a bankok, sem a mobil hálózati szolgáltatók technológiájától. A kártyán tárolt egyenleget bármely NFC-képes mobiltelefonnal lehet használni. A megoldás rendkívül biztonságos, mivel maga a telefonkészülék nem tárol adatot, így ahhoz hackerek sem tudnak hozzáférni.
Kapcsolódó cikkek
- Októberben 1 millió 946 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- A kétmillió CitroMail-es már okostelefonról is elérheti levelezőrendszerét
- GKIeNET – T-Mobile: Mobilos játékosok, játékos mobilok
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Folytatódik a Telenor-Tesco frigy
- Hollywoodi mozisikerek a Vidanettől - akár mobilon is
- Októberben folytatódott a hazai mobil-előfizetések számának csökkenése
- Már több mint tízezren letöltötték a T-Mobile Mobil Vásárlás alkalmazását
- Vodafone-Karácsony: 1 forintért 12 különböző okostelefon
- Új magyar mobilfizetési megoldás a Cellumtól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.