Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést

MTI Sajtóadatbank, 2012. január 17. 08:05

Megkezdték a MÁV-nál egy új, az eddiginél hatékonyabb dokumentumkezelési rendszer bevezetését, amellyel fokozatosan növekvő, évi százmillió forintos nagyságrendű költségmegtakarítást ér el a vasúttársaság - közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.

A Document Management System (DMS) egységes elektronikus irat-és dokumentumkezelő rendszert a MÁV Csoport nagyvállalatainál (MÁV Zrt., MÁV-START Zrt., MÁV-TRAKCIÓ Zrt., MÁV-GÉPÉSZET Zrt., MÁV-Informatika Zrt.,) 2012 végén egyszerre vezetik be. 
 
Az eddigi papíralapú rendszert felváltó DMS-t közel 6500 munkavállaló használja majd a mindennapi munkavégzés során.
 
A legnagyobb megtakarítás a közlemény szerint a nyomtatás, fénymásolás, papíralapú ügyintézés területén várható. A DMS bevezetésével csak a nyomtatás esetében például a bevezetés utáni első évben (2013) 167 millió, a második évben (2014) 201 millió forint, 2015-ben 234 millió forint spórolható meg a hagyományos működéshez képest a vasúttársaság számításai szerint.
 
Az új  irat- és dokumentumkezelő rendszert a szervezet működésének egészében alkalmazni fogják (például árajánlatok, szerződések, számlák, reklamációk, minőségügyi dokumentációk, előterjesztések), és egy egységes elektronikus irattár lép működésbe - olvasható a MÁV közleményében.
 
A vasúttársaság kiemeli: felmérések szerint az iktatási rendszereken több mint 3 és fél millió különböző ügy, 2-2,5 millió papír alapú dokumentum, 750 ezer belső postán továbbított irat, 10-10 millió A/4-es oldal és elektronikus dokumentum, valamint több mint 26 millió e-mail fut át évente. Ezek kezelését jelenleg több, egymással párhuzamosan, ám elszigetelten működő informatikai rendszer támogatja.
 
A MÁV Zrt. a tulajdonos MNV tájékoztatása mellett a KIM Poszeidon szoftverlicencéhez csatlakozik, így a megoldás nem igényel többlet ráfordítást.
Kulcsszavak: dokumentumkezelés MÁV

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01