Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Európában a pénzügyi szektor vezet -
A Symantec bejelentette legújabb kutatásának eredményeit , amely a virtualizáció és a cloud computing elfogadását vizsgálta az európai pénzügyi ágazatban. A tanulmány a pénzügyi szektor szervezeteinek tudatosságát, befogadását, céljait és kihívásait vizsgálta meg, más iparágakkal összevetve. Az eredmények azt mutatják, hogy Európában a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó intézmények sokkal nyitottabbak a feltörekvő technológiákra (beleértve a cloud computing, virtualizáció és mobil területeket), mint más iparágak, és jelentős informatikai költségvetéssel is rendelkeznek az új rendszerek bevezetésére. Azonban szakadék figyelhető meg aközött, hogy a pénzügyi szolgáltatási ágazat mit vár el ezektől a technológiáktól, és hogy valóban milyen teljesítményt értek el. A felmérés arra is rávilágított, hogy a biztonság és a megfelelés körüli aggályok akadályozzák a pénzügyi szervezeteket abban, hogy az üzleti szempontból kritikus alkalmazásokat virtualizációs vagy hibrid felhő környezetbe mozgassák.
A felmérés főbb megállapításai:
A pénzügyi szektor tisztában van a legújabb IT trendekkel: A pénzügyi intézetek 81 százaléka fontolgatja a felhő alkalmazását, szemben más iparágakkal, ahol ez az arány 70 százalék. Emellett az EMEA régió pénzügyi szervezetei az új technológiákat és a mobil megoldásokat gyakrabban említették, mint a többi válaszadó a felmérésben.
A pénzügyi szervezetek előrébb tartanak a virtualizáció végrehajtásával, mint a cloud computinggal: A pénzügyi szervezetek 60 százalékánál vagy folyamatban van, vagy már végrehajtott szerver virtualizációt, szemben az összes iparágat tartalmazó mintával, ahol csak 45 százalék alkalmazza ezt a technológiát. Az ágazat szigorúbban veszi a privát vagy hibrid felhők használatát, hiszen a válaszadók csupán 17 százaléka tervezi, hogy az üzleti szempontból kritikus alkalmazásokat hibrid vagy privát felhőbe rakja át a következő 12 hónapban.
A pénzügyi szolgáltatók költségvetése támogatja a virtualizációt és a cloud computingot: Az EMEA régió pénzügyi válaszadóinak cloud computinggal kapcsolatos aggodalmainak ellenére több pénzügyi válaszadó számolt be arról, hogy megfelelő költségvetéssel rendelkeznek szerver virtualizáció és hibrid/privát felhő bevezetésére, mint más iparágak válaszadói.
A biztonság mindennél fontosabb a pénügyi szolgáltatási ágazatban: Mivel a pénzügyi szolgáltatási ágazatnak egyre szigorúbb biztonsági előírásoknak kell megfelelnie, a virtualizáció körüli biztonsági kérdések komoly hatást gyakorolhatnak a szervezetek azon döntésére, hogy alkalmazzák – vagy ne alkalmazzák – a technológiát. Azok közül a pénzügyi szervezetek közül, akik kijelentették, hogy nem tervezik privát/hibrid felhő kiépítését, 61 százalék a biztonságot említette fő aggályként. Ez éles ellentétben áll az összes iparágat tartalmazó mintával, ahol a válaszadók csupán 31 százaléka hozta fel a biztonságot fő okként, amiért nem telepítene hibrid/privát felőt.
Az elvárások és a valóság közötti szakadék piaci fejlődést mutat: A feltörekvő technológiákhoz gyakran nagy ígéretek is társulnak, amelyek viszont növelik az elvárásokat is. A csökkentett költségek, jobb skálázhatóság, nagyobb teljesítmény és jobb katasztrófa-helyreállítási felkészültség csak néhány példa azokból a célokból, amelyeket a válaszadók szerettek volna elérni a virtualizáció és a cloud computing technológia végrehajtásával. Azonban ezeknek a technológiáknak a valódi teljesítménye gyakran elvárási szakadékhoz vezet. A legjelentősebb szakadék a Private Storage-as-a-Service-ben volt tapasztalható – ez biztos jele volt az éretlen piacnak. Az a terület, ahol az elvárások a leginkább megfeleltek a valóságnak, a szerver virtualizáció, ahol a pénzügyi szolgáltató szervezetek nagy része valóban jobb skálázhatóságot és agilitást tapasztalt, valamint több időt nyert új szerverek telepítésére.
Javaslatok:
Fontolja meg a privát a felhő előnyeit: Egy privát felhő infrastruktúra segítségével, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy kézben tartsák az irányítást és betartsák a szigorú biztonsági szabályokat, a pénzügyi intézmények kihasználhatják a felhő előnyeit, miközben csökkentik a kockázatokat.
Tisztázza az aggodalmakat a cloud elfogadásának érdekében: A pénzügyi szervezetek tisztában vannak a cloud computing előnyeivel, sőt, még költségvetéssel is rendelkeznek a technológia alkalmazására. Ahhoz, hogy hatékonyabban támogassák a vezetőket a lépés megtételében, az IT vezetőknek szabályokat kell létrehozniuk az olyan aggodalmak tisztázására, mint például a biztonság és a teljesítés szabályozása.
Támasszon reális elvárásokat és figyelje eredményeket: Ne feledje, hogy a felhajtás ellenére a felhő még mindig új és számos esetben még most kerül bevezetésre a piacon. Működjön együtt szakértőkkel, hogy reális elvárásokat állíthasson fel a technológiával szemben.
Kapcsolódó cikkek
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- D-Link DIR-605L – A világ első cloud routere
- D-Link DIR-605L – A világ első cloud routere
- Új értékesítési vezető a Norton élén
- Új értékesítési vezető a Norton élén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.