A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
A magyar vállalatok 69 százaléka számolt be arról, hogy a rugalmas munkavégzési lehetőségeknek köszönhetően nőtt a termelékenységük, valamint 61 százalékuk szerint ez közvetlen bevétel növekedést is eredményezett - állapította meg felmérésében a Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások vezető szolgáltatója.
A felmérés során világszerte több mint 16 000 üzleti vezetőt kérdeztek meg, és ez az első olyan ismert tanulmány, amely független kutatási eredmények alapján bizonyította az ok-okozati összefüggést a rugalmas munkavégzés (idő és hely tekintetében) és a termelékenység javulása, illetve a bevétel növekedése között.
A hazai válaszadók 58 százaléka arról is beszámolt, hogy sokkal energikusabbnak és motiváltabbnak érzi magát a rugalmas munkavégzésnek köszönhetően, ami magyarázatot adhat a megnövekedett produktivitásra. A rugalmas munkavégzés jobb munkamorált és egészségi állapotot is eredményez, amely fontos szerepet játszik a tehetségek megőrzésében is, hiszen ezzel az eszközzel a vállalatok jutalmazhatják értékes munkatársaikat.
A kutatás további érdekes megállapításai a következők:
· A megkérdezettek 42 százaléka állítja, hogy többet dolgozik utazás közben, mint korábban.
· A válaszadók 54 százaléka szerint cégénél a munkavállalók egészségesebbnek érzik magukat a rugalmas munkavégzési lehetőségnek köszönhetően.
· A megkérdezettek 66 százaléka gondolja úgy, hogy nőni fog azoknak a száma, akik karrierjük bizonyos szakaszában, részmunkaidőben dolgoznak majd
· A kisebb vállalatok általában könnyebben tértek át a rugalmas munkavégzésre. A KKV-k munkavállalóinak 80 százaléka szerint a munkahelyük a korábbinál rugalmasabban működik, míg a nagyvállalatoknál a dolgozók 68 százaléka gondolja ugyanezt.
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója megjegyezte: „A technológia fejlődése, valamint a munkavállalók kiegyensúlyozottabb időbeosztásra vonatkozó elvárása azt mutatja, hogy a rugalmas munkavégzés már nem kivétel, hanem elfogadott minta. A felmérés megerősíti, hogy közvetlen összefüggés állapítható meg a rugalmas munkavégzési lehetőségek és a növekvő termelékenység, illetve a nagyobb árbevétel elérése között.”
„Ezeken az előnyökön kívül a munkatársak arról is beszámolnak, hogy egészségesebbnek, energikusabbnak és sokkal motiváltabbnak érzik magukat, ami egyben azt is jelenti, hogy elégedettebbek munkahelyükkel. Az ilyen munkatársak kisebb valószínűséggel hagyják el önszántukból a vállalatot. Mivel az elvárások mind a munkavállalók, mind a munkaadók részéről változnak, a részmunkaidős megoldások egyre elterjedtebbé válnak. Ez a tendencia nem csak a szabadúszók, a dolgozó anyák, illetve az idősebb korosztály esetében érvényes, hanem a karrierjét akár párhuzamosan több állásban megkezdő Y generáció esetében is. ” – fűzte hozzá Mark Dixon.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- Recesszióban IT-eszközökkel növelhető leginkább a hatékonyság
- Crowdsourcing: távmunka még gyorsabban és költséghatékonyabban
- Elenyésző itthon a távmunka
- Az átlagbér háromszorosát is megkereshetjük a magyar elektronikai ágazatban
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Elindult a Profession Virtuális Állásbörze
- Új vezeték nélküli eszközök távmunkához
- Virágokkal a termelékenységért
- Országos távmunka-ház program indulhat 2010-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.