Szuperszenzor nyert az idei StartUp Undergroundon
A Startup Underground (SUU12) konferencián a Pázmány Péter Egyetemen kifejlesztett, a robotikát megújító, speciális nyomásérzékelő mellett a Karma Platform és a Smart Socket alkotóit díjazta a zsűri. A közönség díjat a Magyar Czidert megálmodói szerezték meg.
Az immár ötödik alkalommal megrendezett startup konferencia hagyományosan egyszerre a legjobbak versenye mellett, a hazai startup világ egyik legnagyobb találkozópontja. A szervezők idén olyan előadásokkal és workshopokkal bővítették a programot, amelyeken az érdeklődők betekintést nyerhettek a nemzetközi trendekbe is.
Az idei startup versenyre benevezett 63 startup közül az előzetesen kiválasztott 8 döntős mindegyike esélyes lehetett volna az első díjra, amit végül a zsűri az Optoforce megalkotóinak ítélt oda. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem robotikai tanszékének munkatársai egy három dimenziós erőmérő eszközt fejlesztettek, amely nem csak az erő mértékét, hanem annak irányát is képes meghatározni, valamint olyan érzékeny, hogy akár egy tollpihe érintésének hatásait is pontosan meg tudja mérni. A versenyen bemutatott szenzor 12 milliméteres prototípusa a fejlesztők szerint tovább miniatürizálható és akár mobiltelefonokba is beépíthető lesz hamarosan.
A második helyezést a Karma Platform nyerte, amely az agilis fejlesztői módszertant ötvözi a vállalati ügyviteli szoftverekkel. A megoldás természetesen okostelefonokra is kiterjeszti a felhasználás lehetőségeit, így lényegesen rugalmasabb, mint a jelenleg piacon lévő programok.
A tavalyi EPC győztes Smart Socket, idén is dobogós helyezést könyvelhetett el a kiélezett versenyben. A környezettudatos okos konnektorok megalkotói sem tétlenkedtek az elmúlt időszakban, s a versenyen egy komplex, vállalatok számára előnyös energia auditálási rendszerrel álltak elő. A megoldásuk remélhetőleg a világ környezettudatos trendjeibe illeszkedő hazai sikertörténet lesz nemzetközi szinten is.
A közönségdíjat egyértelműen a magyar Czider megvalósítását tervező három lány szerezte meg, akik dinamikus prezentációjukkal, azonnal belopták magukat a hazai startupperek szívébe. Ötletük egyszerűsége és a bemutatott piaci lehetőségek a legjobbak közé emelték a magyar „almabor” megálmodóit.
A fejlesztői közösség tagjai, a kockázati tőketársaságok képviselői, tanácsadók és az üzleti angyalok a rendezvényen személyes kapcsolatokká változtathatják az egész éves közös munkát. A SUU így nem csak a versenyzőknek ad esélyt a fejlődésre és továbblépésre, hanem minden jelenlevőnek lehetőséget teremt a kapcsolatépítésre, partnerkeresésre.
Az idei rendezvényen újdonságként meghirdetésre került a szilícium-völgyi Singularity University regionális versenye is, amelyre a SUU oldalán keresztül már jelentkezhetnek azok a startupok, amelyek a világhírüket a Google és NASA által szervezett kurzuson szeretnék megalapozni. Akik pedig itthon szeretnének továbbfejlődni, azok számára a Founder Institute 4 hónapos workshop sorozatán vehetnek részt, ahol nemzetközi mentoroktól tanulhatják meg a kezdő válllakozások sikerének titkait.
Miskolczi Csaba a versenyfőszervezője szerint az idei SUU is bebizonyította, hogy egyre nagyobb szükség van a nemzetközi versenyekhez hasonló szintű hazai eseményekre, hiszen a magyar fejlesztők esélyeit alapozhatja meg egy ilyen megmérettetés. Ezért a Startup Underground szervezői a versenybe nem jutott csapatoknak a közeljövőben bemutatkozó workshop sorozatot szerveznek, hogy a többi pályázót is megismerhessék a befektetők.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilmarketing haladóknak
- Jubileumi 50. fórumát tartja a Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület
- Guruló ötletek
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Open Source 2012 – Az innováció motorja
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Smartmobil '12 - A mobil az első!
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Mobilfejlesztők, figyelem: hamarosan indul a Mobile Developers Day
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.