Januárban tovább emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban
2012 januárjában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,677 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), január végén 2,836 millió előfizetést tartottak nyilván.
Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 59,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 58,3 százalékhoz képest.
A digitális előfizetéseken belül januárban 690 ezerről 701 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 923 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 53 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 24,3 százalékról 24,7 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése tovább emelkedett, januárban 34,4 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 41,7 százalék, most 40,9 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,9 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,6 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,860 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,184 millióról 1,159 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,2 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,7 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 17 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,7 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,8 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 22,8 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom bírósághoz fordult a 900 MHz-es hatósági határozat ellen
- NMHH: Jogerős a 900 MHz-es frekvenciaárverés eredménye
- A UPC megvásárolta a RubiCom kábelhálózatait
- Tovább bővül a MinDig TV és MinDig TV Extra lefedettsége
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!