Megduplázódtak az online reklámbevételek

2000. június 19. 10:52
A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata (MRSZ IT) a Carnation Research (a Carnation Internet Consulting testvérvállalata) közreműködésével készítette el az idei első negyedév magyarországi online reklámköltést feltérképező elemzését.
Az "Online Reklámköltés Riport" címen összefoglalt eredmények egy önbevalláson alapuló piacfelmérésre épülnek, amely az interneten elköltött hazai marketingkommunikációs költségek adatait tartalmazza. Hasonló tanulmány negyedévente jelenik meg az MRSZ IT gondozásában, az első negyedéves riport 50, hirdetési bevételekkel rendelkező website adatain alapul.

A vizsgálatok egyértelműen igazolták azokat a korábbi előrejelzéseket, amelyek azt mutatták, hogy Magyarországon is megkezdődött a reklámra, hirdetésre fordított költségek átterelődése az online felületek felé. A reklámpiaci torta újrafelosztása már tavaly is érzékelhető volt, a változások azonban - más piackutató cégek szerint is - ebben az évben még erőteljesebbek lesznek.

A kutatások az online reklámpiac gyorsuló növekedését mutatták ki, a 2000. év első negyedévében minden előrejelzést felülmúlóan növekedett a hazai online reklámköltés. Az 1999. év második félévében mért 235 millió forintnál is többet, 236,4 milliót költöttek a vállalatok online reklámra az év első három hónapjában.

A legfontosabb tapasztalatokat közreadó jelentés piaci koncentrációt öszszefoglaló fejezetéből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében a TOP 5 médiatulajdonos az online reklámtorta 56%-át szerezte meg. Figyelembe véve a tavalyi adatokat, a legnagyobbak piaci részesedésének csökkenése lényegében megállt.

Az elemzés megállapítja, hogy a megrendelések számát tekintve a piac arányosan oszlik el az online és az offline ügynökségek, illetve a közvetlen hirdetői megrendelések között, azonban a megrendelések értékét tekintve egyelőre a közvetlen megrendelések a legjelentősebbek.

A hirdetők megoszlásával kapcsolatban megállapítható, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az informatikai és távközlési szektor költötte a legnagyobb összeget internetes reklámozásra, ami elsősorban a mobilszolgáltatók interneten való megjelenésének tudható be. Túl azon, hogy a megrendelések számában is ez a szektor vezet, a megrendelések értékét tekintve még nagyobb részesedést mondat magáénak.

Második helyen a pénzügyi szektor áll, részesedése kismértékben növekedett az elmúlt évhez képest.

Az év első három hónapában igen erőteljesen léptek piacra az online állásközvetítők, fejvadászok, s ezzel a piac mintegy 5 százalékát fedik le. Az autóipar jelenléte a piac növekedésével párhuzamosan nőtt.

Az FMCG szektorból és a turisztikai iparból ugyanakkor a nemzetközi trendekhez mérten továbbra is igen alacsony összegeket fordítanak online reklámozásra.

A hirdetési típusok alapján készített statisztikákból kiderült, hogy továbbra is a banner a legnépszerűbb online reklámozási forma, amelynek részesedése 90% fölé emelkedett. Az online szponzorálás a megrendelések értékét tekintve visszaesett 5%-ra.

Az e-mail a piac növekedésével tartotta 0,3%-os részesedését, de megjelentek új reklámozási formák is, amelyek 2,4%-át tették ki a megrendelések értékének.

A nemzetközi trendeknek megfelelően a legelterjedtebb árazási módszer hazánkban is az 1000 reklámmegjelenítés (adview) után történő fizetés (CPM). E számítási eljárás alkalmazása jelentősen elterjedt, ugyanakkor visszaszorulóban van az idő alapú elszámolás.

A hibrid árazás nagyjából eltűnt a piacról, hasonlóan kis mértékben használták a kattintások után történő fizetést.

Az első negyedévben mintegy 16%-kal emelkedett a megrendelések átlagos CPM-ára a tavalyi év második félévéhez képest, így az átlagos CPM 4295 forintra nőtt. Nagymértékben csökkent a barterek aránya, az 1999 2. félévében mért 19%-ról 12,6%-ra esett vissza a kölcsönös reklámcsere mértéke.

A Vodafone országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben, Székesfehérváron és Nyíregyházán élvezhetik a szolgáltató ügyfelei a gyorsabb mobilinternetet. 

2024. május 15. 20:44

Digitális gyermekvédelmi konferenciát szervezett az NMHH és az ELTE

A szabályozás területén megindult fejlődés Európa és Magyarország számára is kiemelten fontos, csak ez teremti meg a lehetőséget a gyermekek szexuális kizsákmányolásának feltárásához, és teszi lehetővé, hogy a bántalmazás önkéntes bejelentése és a monitorozási kötelezettség közösen segítse a gyermekek védelmét az online térben. Többek között ez is elhangzott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar által a gyermekek online bántalmazása elleni védekezésről szervezett konferencián.

2024. május 15. 19:31

Gaming mindenkinek: nagy teljesítményű gaming kedvező áron

Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bemutatja a G4 sorozat legújabb tagjait az elismert AOC GAMING portfólióból, a 23,8 hüvelykes (60,5 cm) 24G4XE és a 27 hüvelykes (68,6 cm) 27G4XE modelleket. Az idén bemutatott, formabontó, lopakodó repülőgépek által inspirált dizájnnal rendelkező új G4 sorozat, a 24G4X és 27G4X állítható magasságú Full HD modellekkel, valamint a QHD Q27G4X modellel, már elérhető a piacon.

2024. május 15. 19:31

My Mp3 Splitter 3.3.0.0

A felhasználóbarát My MP3 Splitter lehetővé teszi az MP3-as zenék vágását és szerkesztését. A program által készített új fájlnak ugyanaz lesz a hangminősége, mint az eredetinek, hiszen minőségveszteség nélkül tudja elvégezni a rábízott feladatot. Remekül használható telefonos csengőhangok létrehozására is. Az alkalmazás metaadat szerkesztési képességgel is rendelkezik.

2024. május 15. 18:17

Just Color Picker 6.0

A magyarul is tudó apró, de nagyon hasznos színfelismerő alkalmazással rendkívül egyszerű a színek azonosítása, mentése és szerkesztése. Kezelt formátumok: HTML, RGB, HEX, HSB / HSV, HSL, HWB, CMYK és Delphi.

2024. május 15. 18:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38