Fókuszban az online vásárlások
Újra „Vedd a neten!”kampány – konferenciáztak az e-kereskedők
Május 3-4 között rendezték meg a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) soron következő konferenciáját, amelyet úgy is számon tartanak, mint az egyesület éves tavaszi seregszemléjét. Az idei rendezvényen közel kétszázan voltak jelen, amely már önmagában sikeresnek mondható és jelzi az e-kereskedelem dinamikus fejlődését.
A rendezvényen azt boncolgatták, vajon az online kereskedelem túl van-e már a kamaszkorán? Milyen fejlődés jellemezte az elmúlt egy évet, hogyan hat a válság a webes kereskedelem még mindig töretlennek látszó fejlődésére? Vannak-e még gyermekbetegségek, például milyen a bankkártyás fizetési hajlandóság hazánkban? Bár a válaszokban megfogalmazódott, hogy sok még a tennivaló, mégis úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem túl van már az útkeresési időszakon.
Ahogyan Kis Ervin Egon, a szövetség elnöke fogalmazott: „Az ember kamaszkorában igyekszik kitalálni, ki is ő valójában, utána jön az önmegvalósítás, amiben az lesz igazán sikeres, aki kellő ügyességgel vegyíti a célra-tartó elszántságot és a változó körülményekhez való rugalmas alkalmazkodást. Itt tartanak ma a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplői: brandet építenek, terjeszkednek, fuzionálnak, újraszervezik, átfogalmazzák magukat.”
A rendezvény első részében igyekeztek bemutatni azokat a növekedési stratégiákat, amelyek végigkísérték az e-kereskedelem fejlődését. Utána egy kicsit szárazabb téma, a pénz, a jog, a fogyasztóvédelem került terítékre, majd az első nap egy izgalmas szekcióval zárult: „Játsszunk indiánosdit! - új trendek és lehetőségek a(z online) marketingben”.
„Pénzéhes”villásreggelié volt a főszerep a második napon. Különféle pénzügyi megoldások kerültek terítékre a finom falatok mellé, a befektetéstől a finanszírozásig. A pénzszűke, a folyamatos kihívások egyedi, kreatív megoldásokat szülhetnek a finanszírozás és fennmaradás érdekében, amelyekről fórumokon számoltak be azok, akik sikeresek voltak az elmúlt években, „Éhes szájak - a fejlődő szervezet fokozott igényei „, valamint „Pénz nélküli cégépítés, bootstrap ötletek” címmel.
Az új kihívások is szóba kerültek, amelyek közül a két legjelentősebb újdonság a közösségi vásárlás és az okostelefonok terjedése. Az is elhangzott, hogy az e-kereskedelemnek új hajtóerőre van szüksége ahhoz, hogy a növekedést tartani tudja a jövőben is.
Ennek jegyében a szövetség idén is folytatja tavaly indított kampányát - „Vedd a neten!” -, melynek célja, hogy az online bankkártyás fizetést és az internetes vásárlást népszerűsítse, és segítsen eligazodási pontot találni az embereknek a fogyasztóvédelmi, jogi és biztonsági kérdésekben. A cél az edukáció, a program üzenete pedig, hogy az internet olcsó, kényelmes és biztonságos. A célcsoport pedig a 14 év felettiek, akik rendszeresen használják az internetet (GKIeNet: kb. 3,8 millió fő). Közülük kb. 1,25 millió az, aki már vásárlásra is használja a világhálót, de még egyszer ennyien vannak az online vásárlás iránt érdeklődők, akiket most szeretnének megszólítani.
A kampány május 14-én indul és június 10-éig tart majd, s az egyik meghatározó eleme egy értékes nyereményjáték.
A SZEK konferencia részletes programja ITT érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Smartmobil ’12 - Az okostelefon, mint tömegtermék
- A pénz beszól: Ma kezdődik a Media Hungary
- Progress konferencia Gödöllőn
- A Media Hungary díszvendége: Finnország
- E-kereskedelmi konferencia: igaz mesék kamaszoknak
- Új szolgáltatási receptek - nincs több koplalás
- Media Hungary: "válság idején kell igazán meggyőző programot összeállítani"
- Nagy Kreatív Kikelet: siránkozás helyett pozitív példák
- IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
- Robotok és hackerek az idei Simonyi konferencián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.