Gázkereskedő rendszert vett az MVMP
A multi-utility (több közműves) ellátás irányába elmozduló MVM Partner az IP Systems megoldását választotta földgáz-kereskedelmi tevékenységének informatikai támogatására. A tavalyi évben összesen 11,89 milliárd m3 volt hazánk földgázfelhasználása, ebből a versenypiacon 7,88 milliárd m3 került hasznosításra, míg a háztartások fogyasztása 3,47 milliárd m3 volt.
A piac telítettsége következtében más szektorokhoz (pl. a telekommunikációs vagy környezeti szolgáltatások) hasonlóan az energiaszolgáltatás területén is egyre inkább megfigyelhető az elmozdulás a multi-utility ellátás irányába. A villamosenergia-versenypiacon mára vezető szerepet betöltő MVM Partner is ezért lépett be kereskedőként a csaknem 8 milliárd m3 éves felhasználású földgázversenypiacra, mely tevékenység támogatására informatikai megoldást keresett.
„Bár a gyökereink a villamos energiában vannak, a versenypiacon dolgozó kereskedő cégként nem tehetjük meg, hogy csak egy típusú energiafajtához ragaszkodjunk. Inkább szeretnénk kihasználni a két terület szinergiáját. Ezért olyan informatikai támogatást kerestünk, mely integrálható a már meglévő rendszereinkhez (CRM, számlázás, ügyviteli rendszerek), másrészről pedig biztosítja az energiafelhasználás és kapacitások optimalizálásához szükséges analitikát” – mondta Major György, az MVM Partner vezérigazgatója.
Az MVMP szakemberei az IP Systems Kft. Trading Energy Platform nevű rendszere mellett döntöttek, mivel ez volt a legkiforrottabb megoldás, amely esetében a rendkívül szoros bevezetési határidő is biztosítható volt.
„Az energiapiacon végbement liberalizáció ébresztette fel azt az igényt, hogy az energiakereskedelmet informatikai megoldásokkal támogassuk. A Trading Energy Platform koncepciójának kialakításakor így alapvető szempont volt, hogy olyan egységes energiakereskedelmi rendszert valósítson meg, amely egyaránt alkalmas földgáz- és villamosenergia-kereskedelmi tevékenység támogatására az iparági legjobb gyakorlatok, valamint a törvényi megfelelőségek figyelembe vételével” – magyarázta Füzi Ákos, az IP Systems ügyvezető igazgatója.
A Trading Energy Platform bevezetésekor az IP Systems szakembereinek a rövid határidőn és az integráción túl számos egyéb kihívásra is választ kellett adniuk, így például a szoftvernek mind a tárolói, mind a szállítórendszeri használat támogatását biztosítania kellett, vagyis a földgáz keletkezési helyétől az ügyfél ellátásáig elősegíteni az MVMP üzleti folyamatait.
„A technológia előállításában és szakmailag egyaránt jelentős segítséget nyújtott számunkra az IP Systems, összességében azt a profizmust kaptuk, amire számítottunk” – mondta a projekt eredményeiről Major György hozzátéve, hogy az együttműködés a jövőben is folytatódik, hiszen az IP Systems a rendszer átadása óta is támogatja az üzemeltetést.
Kapcsolódó cikkek
- Gáti István a Nav N Go-t frissítette IP Systemsre
- MVM-cég az internetes áramkereskedelmi piactér működtetésére
- Új oldal, új üzenetek: MVM Partner online
- Nem él jogorvoslati lehetőségével az MVM az EDR-pályázat kapcsán
- Új internet és intranet portál az MVM-nél
- UNITIS: Treasury funkciók bővítése az MVM-nél
- MVM: 2300 km-es optikai gerinchálózat
- Áramkereskedelem az interneten - eddig heten csatlakoztak
- Egységes alapokon
- Nem alapít közös céget az MVM Rt. és az Antenna Hungária
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.