T-Mobile 4G/LTE már Budapest agglomerációban és vidéken is
A Magyar Telekom a nyár során Budapest agglomerációjába és több vidéki városba is elviszi a 4G/LTE alapú mobilinternet szolgáltatást, és folytatódik Budapest lefedése is. Jelenleg kültéren Budapest lakosságának 90%-a, beltéren 73%-a számára elérhető a 4G/LTE szolgáltatás.
„A 4G/LTE a mobiltávközlés hosszútávon meghatározó technológiája lesz, amelyet hazai vezető szolgáltatóként a Telekom hozott el elsőként Magyarországra. A 4G/LTE-vel a Telekom az ország egyik legfejlettebb mobilinfrastruktúráját építi az évente közel százmilliárdos beruházásainak köszönhetően. Ma már Budapest lakosságának háromnegyede hozzáfér a 4G/LTE hálózathoz, idén pedig az agglomerációba és több városba is elvisszük a szolgáltatást” – mondta el Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató.
,,A jövőbeli fejlesztéseket azonban veszélyeztetheti, ha az iparágat túlzott mértékben és diszkriminatív jelleggel terhelő különadók miatt csökken a rendelkezésre álló források mértéke, és emiatt lelassulnak a beruházások a távközlésben, mint az ország versenyképessége szempontjából lényeges húzóágazatban. Meggyőződésünk, hogy meg kell őrizni a magyar mobilszolgáltatások nemzetközi összehasonlításban is kiváló minőségét” – hangsúlyozta Christopher Mattheisen.
Egy éve indította el mobilhálózatának nagyszabású modernizációját a Magyar Telekom. A fejlesztés eredményeként a 4G/LTE hálózat kültéri használatra* Budapest lakosságának 90%-a, beltéri használatra pedig Budapest lakosságának 73%-a számára elérhető jelenleg. A tervek szerint az év végére megvalósul Budapest teljes 4G/LTE lefedettsége kültéren, beltéren pedig eléri majd a 80%-ot (lakosságra vetítve).
A 4G/LTE lefedettség kiterjesztése mellett a 3G hálózat fejlesztése is zajlik. A 3G/HSPA hálózat jelenleg 474 településen a lakosság 75%-a számára hozzáférhető. A 21Mbps névleges maximális sebességű** HSPA+ állomások száma 700-ra nőtt. A vállalat tervei között szerepel a budapesti metróhálózat 3G/HSPA+ lefedése is, ez várhatóan októberben készül el a másik két szolgáltatóval közös rendszeren.
A mobilhálózat modernizációjával párhuzamosan a mobilinternetezők száma is dinamikusan növekszik, jelenleg a T-Mobile 1,1 millió ügyfele használ mobilnetet. Egyre népszerűbbek a még gyorsabb adatforgalmat lehetővé tevő díjcsomagok, tavaly augusztusi bevezetése óta több mint 22.000 ügyfél választotta a Net&Roll díjcsomagok valamelyikét. Ezen belül a 4G/LTE alapú mobilinternet szolgáltatásra előfizetett ügyfelek száma ezres nagyságrendű.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- A mobil-szélessávval való elégedetlenség a szolgáltatóváltás egyik legfőbb oka
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Szupergyors, 4G-s mobilinternet szolgáltatást indított a T-Mobile
- 4G mobilinternet-technológiát visz a Telekom az úszó EB-re
- MT: Egy díjcsomaghoz két SIM kártya - megoldás mobilinternet-megosztásra
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- A T-Mobile révén magyarok is szerepet kaphatnak az első igazán interaktív hollywoodi játékfilmben!
- Újabb csúcsmodellel támad az LG – LS970
- HTC One X és HTC One V a T-Mobile-nál
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.